Fiskevatten runt Linköping - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevatten runt Linköping

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskevatten runt Linköping

Någon som känner till några bra platser för fiske runt Linköping?
    I de flesta sjöar behövs ju båt för att komma åt så tips på uthyrare tas tacksamnt emot, men även fiske från land är ju trevligt!!
    Har fiskat en hel del i Järnlunden men de stora fångsterna lyser med sin frånvaro, kanske är ute vid fel tid?
    Förr om åren var jag en del på roxen men enligt rykten så har de senaste åren varit dåliga där, eller?
    Jag fiskar helst spinn med wobbler eller haspel med lättare beten.
    Har hört en del om ålfiske i de här trakterna och det kanske kan bli tillfälle framöver, annars är gädda, abborre, och gös det jag letar efter.
    Hör av er, hösten är ju snart här!!
    Senast ändrad av Roxen; 2005-09-01, 20:40.

Järnlunden

Det blev en tur på Järnlunden idag.
    Härligt väder, soligt och lite "lagom" blåsigt.
    Tyvärr hjälpte inte det, det blev bara en gäddsnipa på ca:1,5kg-tröttnar snart på denna sjö! Synd bara för den är väldigt fin
    Fick dock ett tips på ett par abborre-platser som kan vara värt att prova!

Kommentera

stångån har bitvis heta platser...

Kommentera

bäst är väll sträckorna nära roxen och åt andra håller mot rängen

Kommentera

Segt..

Tjena! Har just varit ute tre dagar i sträck för att hitta gädda i Roxen. Har provat grundområdena öster om Roxtuna, vassarna vid åmynningarna och de största djupen mitt på. Inte ett hugg... suck. Kanske för tidigt på säsongen... Vassarna ser ju riktigt fina ut så de borde kunna ge utdelning senare.
          En bit upp i Motala ström hittade jag dock ett par gäddor på två-tre kilo och några hyfsade borrar. Båt i Roxen kan du hyra hos Hans Nilsson. Kör förbi Berg och ta höger direkt efter Motala ström. Han finns längst ner vid fiskeläget vardagar mellan typ 10-11. Hundra spänn för en heldag och han säljer fiskekort oxå.
          Annars kan man hyra båt i kiosken i Borenshult eller i svartån, www.ostanbackfiske.com

Har hört att det finns feta gäddor i Ljungssjön och Norrbysjön oxå men jag vet inte hur det är med fiskekort och båtar... tar gärna emot tips från de som vet.
          Semper in primis

Kommentera

Du thoor...du verkar ha koll på läget - vad kostar en båt att hyra ett dygn??? tack på förhand

Kommentera

Ryktet om att fisket är kast i roxen verkar alltså stämma?
              Det kanske komer igång med hösten, Tackar för bra tips Thoor!!
              Ska se om jag kan ta reda på fiskekortsförsäljare för ljungsjön, återkommer med det.Fiskekort för Roxen har väl Öhammars och Hultin's i Linköping, tror att årskortet gäller hela sjön.
              //Roxen

Kommentera

De verkade inte så kinkiga med när man skulle lämna tillbaka den så det går nog att förhandla om. Var just ute i Gryts skärgård, förresten. Tre smågäddor i tången runt grunden bara. Det verkar inte ha kommit igång där heller. Där kan man oxå hyra båt på Eköns camping för 150 spänn/heldag. Motorbåtar finns oxå. Fast det är rätt långt ut dit och S:t Anna är nog bättre...
                Semper in primis

Kommentera

Ursprungligen postat av Roxen
                  Det blev en tur på Järnlunden idag.
                  Härligt väder, soligt och lite "lagom" blåsigt.
                  Tyvärr hjälpte inte det, det blev bara en gäddsnipa på ca:1,5kg-tröttnar snart på denna sjö! Synd bara för den är väldigt fin
                  Fick dock ett tips på ett par abborre-platser som kan vara värt att prova!
                  Järnlunden har väl aldrig varit lättfiskad. Men fiske i slutet av okt början av nov har varit mest effektivt. Richtermo brukar lyckas bra på Roxen, prata med honom! Själv håller jag mest till i Svartån, St.Anna eller gryt
                  Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ljungsjön

Fiskekort till Ljungsjön sälj hos Ljungs Säteri/ Ljunsbro.
                    Årskort 125:-, dagkort 20:-.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 655 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    187 visningar