fint med fiskefolk från linköping....om nån av er har bra koll på fisket i stångån i innerstan och ut mot småbåtshamnen så får ni gärna dela med er =) Gärna gädd och abborre fiske...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskevatten runt Linköping
Collapse
X
-
Bor själv i Linköping, men har inga bra vatten att tipsa om. Ska iväg till Vättern imorgon i hopp om att få lite feta gäddor och laxar
Ner mot Åtvidaberg finns det endel sjöar med inplanterad regnbåge och öring. Rätt skojj att meta med power-bait.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RoxenVar uppe vid Ljung nyligen och körde lite UL efter borre, fick skapligt men ingen över 0,6kg.De tog på jigg,spinn och småvobbler.
Fint vatten, det verkar nappa bäst när strömmen är på.Man är inte kaxig i flytringen när en sån där gris drar iväg!
Fet, röd swimshad rockade hårt idag! Det blev ett gäng mindre på den oxå och en på spook(blir nästan lite blött i vadarbrallorna när de hugger på den, huvva!) framåt skymningen plus några abbisar på en liten jigg.
Parkerade självklart en bit uppströms sjön och fick sota för det när jag skulle tillbaka, somnar nog ovaggad ikväll...
Verkar vara ett bra område det där. Var stod du någonstans, Roxen?Semper in primis
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ThoohrJag var själv i Ljungssjön idag med flytringen, kom just hem. Höjde mitt pb på gädda till sju blanktMan är inte kaxig i flytringen när en sån där gris drar iväg!
Fet, röd swimshad rockade hårt idag! Det blev ett gäng mindre på den oxå och en på spook(blir nästan lite blött i vadarbrallorna när de hugger på den, huvva!) framåt skymningen plus några abbisar på en liten jigg.
Parkerade självklart en bit uppströms sjön och fick sota för det när jag skulle tillbaka, somnar nog ovaggad ikväll...
Verkar vara ett bra område det där. Var stod du någonstans, Roxen?
Det måste ha varit en härlig fight!! Har aldrig testat det, måste vara lite småjobbigt när det är strömt?
Jag fiskade nära mynningen vid vassen och en bit uppströms, har tillgång till det vattnet, kortet gäller annars bara sjön
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ThoohrRiktigt grym fajt! Var mitt ute över typ 6m djup så den stack iväg åt alla möjliga håll
Var går gränsen för "sjön"? Är det mellan broarna eller? Glömde självklart fråga eftersom jag köpte kortet av en söt tjej :P
Nedströms sjön går gränsen vid bron.
Uppströms är gränsen där Ljungsjön börjar smalna av in mot strömmen.Senast ändrad av Roxen; 2005-09-11, 09:12.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera