Ok, tackar! Strömmen verkar inte heller dum, var där förra veckan och hälsade på ett par gäddor. Jag har en extra flytring om du vill haka på och prova, det är grymt! Fast inte särskilt snabbt... hade suttit fint med en båt på taket!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskevatten runt Linköping
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ThoohrOk, tackar! Strömmen verkar inte heller dum, var där förra veckan och hälsade på ett par gäddor. Jag har en extra flytring om du vill haka på och prova, det är grymt! Fast inte särskilt snabbt... hade suttit fint med en båt på taket!
Har aldrig testat flytring, bara läst om det.Hur tar du dig fram, är det bara simfenor som gäller eller har du åror? Skulle vara kul att testa men jag måste nog skaffa ett par ordentliga vadare först...får hålla mig till båt så länge.
En takbåt skulle som sagt inte sitta fel men inget är ju gratis
Fiskar du mest här i trakten eller blir det kustfiske med?
Vad fördrar du, spinn/fluga?
Har funderat på fluga men inte kommit till skott.Testade ett par ggr för länge sedan men fick inte till tekniken riktigt så prylarna blev liggande långt in i garderoben.
Det finns några fina rengbågesjöar runt omkring som kan vara värt att testa.
Borde funka kanon med flytring där.
Fiskade en del förr i tiden i bl.a Hovden och Gransjön och de är ju fortfarande aktuella.Hovden sköts av Metall idag och de sätter enligt uppgift ut fisk ca: var 3:dje vecka.Var där i augusti och testade och den är helt OK om man gillar bågar.
Kommentera
-
Fiskar allt, överallt, hur som helst. Var i risebo för ett par veckor sen med en polare och fiskade bängbåge med fluga. Riktigt glatt faktiskt, fiskar mest gädda på fluga annars så jag använde samma taktik på bågarna med feta muddlers och streamers. Körde över nymfgrabbarna totalt! (Inget ont om nymf men båge är nog inte den smartaste firre man kan råka ut förOm det syns å låter så hugger de).
Metallsjöarna, är det de i Motala? Jobbar faktiskt där i närheten så det kanske man skulle prova.
Annars är nog jerkgädda mest på tapeten just nu. Håller på och letar för fullt runt stan och börjar väl hitta lite ställen nu (ganska ny här). Skärgården är ju riktigt fin, hittade ett par ställen vid Lönö tror jag det hette... Ska kolla in S:t Anna ordentligt i höst, bara jag kan hitta en båtuthyrning som inte stänger så fort solen går i moln. Eller en båtplats så jag kan ta ner båten från Sthlm.
Biltaksbåt, som sagt. Kolla in META 380 hos META marin (kommer inte ihåg www-adressen). Riktigt sugen på en sån.Semper in primis
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LKPG.RUDANVAR i stångån igår och meta gädda...fisket var grymt och även asparna var helt sjuka - sprängde vatten ytan gång på gång och löjorna hoppade som tusan - de blev till slut 5 gäddor och några hyffsade abborrar men ingen asp tyvärr !Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
-
Vättern
Senaste fisketuren på Järnlunden gav både borre och gädda i lagom "matstorlek", släpper dock tillbaks det mesta.Men de riktigt stora gömmer sig fortfarande för mig.Denna sjö brukar ju vara trög så....
Ni som fiskar i Vättern, finns det några bra platser där man kan komma åt att fiska i från land?Funderar på att ta en tur till helgen men hittar inte i de trakterna.Senast ändrad av Roxen; 2005-09-20, 17:46.
Kommentera
-
Isläget runt Linköping
Lyfter tråden då säsongen gått mot isfiske.
Är det någon som har koll på isarna runt Linköping?
Har bara känslan av att de är "riskabla".
Någon som har tips om isfiske och lämpliga parkeringsplatser vid ex Åsunden eller andra sjöar?
Kommentera
-
Kal
Israpport
Var ute på Hövern för nån vecka sedan och då var isen mellan 10-15cm.
En hel del dubbelis men den borde ha frusit efter den senaste tidens kyla.
Det blev ett par fina matfiskar tagna på ganska djupt vatten(6m)
Någon som vet isläget på Järnlunden?
Kan man parkera vid Eda eller är grindarna låsta?
Kommentera
-
Isläget
Nu börjar det att suga i tarmen, har ett par nygjorda jerk's som väntar på att gäddorna ska bli på hugget.
Var och kollade islaget på Roxen vid stångåmynningen idag och kan bara konstatera att det nog dröjer ett tag till innan hela sjön släppt, öppet runt mynningen dock.Såg två gäddor i vassen som verkade trivas så leken är väl på g...Hur är läget på övriga sjöar runt Linköping, någon som har koll och kan rapportera när det är läge??
Vi tänkte testa stångån uppströms Linköpings city, finns det några bra platser där man kommer åt i från land med bilväg ej för långt bort?
Kommentera
-
Har testat ett par ggr på roxen och fått ett par gäddor utmed vassen och vid stångåmynningen.En hade nyss svalt en lake så det kanske kan vara värt att satsa på. Hur är fisket bortåt Roxtuna?
Har tänkt försöka mig på gösfiske men kan som sagt inte sjön så tips tas tacksamt emot!!
Fiskekort i Roxen: Finns trollingkort för 750:/år
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera