Grankullavik - Öland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grankullavik - Öland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var liv i FJs årsbok för ett par år sen då en C&R:ad abborre fångad under fredningstiden
    var med, nån som kommer ihåg?
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Glöm inte näbbgäddan/horngäddan!
      En skojig fisk som oxo finns därnere.

Kommentera

Tror att förbudet enbart gäller Kalmar sund, dvs du får...tror jag...fiska gädda på östra sidan av Öland.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pman
          Tror att förbudet enbart gäller Kalmar sund, dvs du får...tror jag...fiska gädda på östra sidan av Öland.
          gäller tyvärr östra öland med...
          - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Ursprungligen postat av esobus
            Glöm inte näbbgäddan/horngäddan!
            En skojig fisk som oxo finns därnere.
            Vad behövs för att fånga näbbgäddan tro... räcker med ett silvrigt toby eller nått? Är den bra att fiska såhär tidigt?

Skall köpa in några kustwobblers (Gladsax, Vicke, Sandgrävling) om jag hittar... och så blir det några toby drag.... sedan får jag väl hålla tummarna.

Vad skulle ni valt, en liten amb. eller haspel... tror jag tar med båda, eftersom jag e nybörjare med amb.

Kommentera

Nu var det längesen det skrevs här, men mitt HÖ-tips för Öland är Toby i koppar-färg eller koppar/svart med röda prickar. Har haft bra fiske med det. 18-20g brukar vara lagom i de flesta förhållanden

När det gäller "näbbisar" så brukar det funka bra med ett lång-smalt silverblankt drag. Distansera trekroken ca 5-7cm från draget med en bit nylonlina så ökar chansen för krokning i deras näbb. Veva relativt snabbt och ryckigt. Näbbgäddorna jagar i ytskiktet så inget tungt drag behövs. Soliga dagar är bäst

Skitfiske!
              http://teamgaddmuffins.blogg.se/

Kommentera

Går det att skaka liv i den här tråden igen?? Sommarfiske på norra öland? Vi semestrar ofta på ön, testade lite runt Byxelkrok förra sommaren, en liten gäddpinne men gav det inte mycket tid. Finns ju djupt vatten nära intill kusten, någon som fått havsöring från land sommartid? Sträckorna med kalkstensklippor är ju bitvis ganska branta, och vattnet rör sig ordentligt.... borde inte va omöjligt teoretiskt i alla fall, nån som lyckats??

Kommentera

Hallå därute!!! Hoppas inte fisket är lika dött som den här tråden......... jag tänker ge det en rejäl chans i alla fall........

Kommentera

Kommentera

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 657 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      191 visningar