Fiske utan båt i och runtomkring Borås? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske utan båt i och runtomkring Borås?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av TattooedAlot Visa inlägg
    Ska jag vara ärlig så vete fan om ramper däruppe.. Båtklubben borde ju ha en, men inte säkert det går att komma till där.. Annars är det väl almenäs som gäller, eller så finns det säkert nån högre upp i öresjö kanske..

    Om man har handsläpbar båt borde det gå att få i den vid bron vid ryda sportfält med lite tur.. Länge sen jag var där, men visst fanns det typ en liten hundbadplats eller liknande där..

    Trist att det var så dåligt i Kroksjön, brukar kunna vara bra drag där..
    Båtklubben har en men den har man enbart tillgång till om man är medlem i dito klubb.
    Men som sagt, det borde inte vara några problem att lyfta i den vid Almenäs.
    Men det känns mer intressant att fiska mellan Göta och Rydboholm
    Vi får väl först och främst se om man kommer ut på lite fiske imorgon.

    Ja, hade högt ställda förväntningar på Kroksjön så kammar man noll. Men sen kan man undra hur väl rapporterna där ifrån stämmer. Det togs som sagt en båge under tiden vi va där och enligt fångstmannen va det en 3-kilosbit men min gissning ligger på MAX 1,5 kg. Så man funderar ju...

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
      Ja, hade högt ställda förväntningar på Kroksjön så kammar man noll. Men sen kan man undra hur väl rapporterna där ifrån stämmer. Det togs som sagt en båge under tiden vi va där och enligt fångstmannen va det en 3-kilosbit men min gissning ligger på MAX 1,5 kg. Så man funderar ju...
      Ja, jo, det finns ju alltid anledning att vara skeptisk förståss, men mig veterligen pytsar dom i en hel del stor fisk.. Sista isläppet av fisk är nån vecka efter säsongen är slut, så dom får gå och växa och bli arga under vintern..
      Sen är väl det stora antalet såklart enkilospinnar..

      Edit: Kom på att det finns ju en liten "hamn" uppe på sjöbo sommarstad med, kommer inte ihåg om den ligger inne på själva området eller utanför, eller ens om det är ramp eller inte.. Går ju att kolla upp för den hugade

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
        Finns det någon möjlighet att lägga i båt där då? Eller får man släpa båten över Almenäs?
        Iaf, blev ett Regnbågspass i Kroksjöarna igår. Helt dött. Under tiden vi va där (0800-1400) togs det en båge. Tråkigt.
        Hoppas på gäddpass imorgon men vi får se vart.
        Om du kör in innan Borås väveris gamla loka så kan man lägga i en båt där bredvid gångbron.

        uppe i båthamnen ser det väldigt giftigt ut.
        Sluta snacka, ut o fiska..

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg
          Om du kör in innan Borås väveris gamla loka så kan man lägga i en båt där bredvid gångbron.

          uppe i båthamnen ser det väldigt giftigt ut.
          Aight, har några heta tips nu. Bara ut och nöta, hoppas jag kan få lite tid över på söndag...

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
            Aight, har några heta tips nu. Bara ut och nöta, hoppas jag kan få lite tid över på söndag...
            Så du har också detta eviga tidsproblemet? Det blir ju inte bättre av att det mörknar vid 17:00
            Sluta snacka, ut o fiska..

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg
              Så du har också detta eviga tidsproblemet? Det blir ju inte bättre av att det mörknar vid 17:00
              Japp, och det blir inte lättare av att man har en tre veckors gammal bebis hemma. Men ibland tröttnar frugan på en och sparkar iväg en
              Men planen är ett gäddpass på söndag. Har då tillgång till en lite större båt så Viskan passar sig inte, så frågan är vad vi ska satsa på?
              Vi är alltså ute efter gädda och gärna lite storlek på dem. Det står just nu mellan Mjörn, Anten och Åsunden (utgår från Ulricehamn).
              Spontant känns Anten hetast men jag kan ha fel?

              Kommentera


              • Sååå, då sparkar vi liv i tråden igen efter... 15 år
                Har vi hittat nå nya fina platser ?
                Mest ute efter mete

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                32 svar
                13 279 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DuffelDad  
                Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                106 svar
                14 829 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Dizzad
                av Dizzad
                 
                Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                5 svar
                617 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Cosmoz 08  
                Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                3 svar
                272 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Caben
                av Caben
                 
                Arbetar...
                X