Havsöring spots i bråviken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring spots i bråviken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rob.ban
    replied
    Nån som vet vattentemp inne bråviken just nu?

Lämna en kommentar:

• Gurkas
    replied
    Undrar också om någon provat innan fredningen.

Lämna en kommentar:

• WobblerFreak
    replied
    jaja det är fullt möjligt att fiska där. kom dit den 1:a januari får du se. hur mycket folk som helst. flugfiske e förvisso bäst där men spinn funkar likaså. men om du går förbi vattenkanan o går ett par hundra meter jäms med sjön så ser du skylten. därifrån till berget får du fiska sen e det förbud igen på andra sidan berget. ett litet hl mellan dom bästa ställena i kolmården. sen har du ju marmorbruket som e riktigt hett också. =) annars så pm:a så kan vi dra ut någon helt.

Skitfiske på dig

Lämna en kommentar:

• WobblerFreak
    replied
    Ursprungligen postat av Azphyxia
    Var ute igår, 5/12. Då jag precis plockat upp intresset för det här med fiske och faktisk lyckats "lura" med mig sambon ut så åkte vi till Bodaviken, det var ett jävla väder och så fick vi se fiskeförbuds skylten..... Men det gäller ju bara inom en radie om 500 meter från mynningen, så går man 250m åt "höger", alltså bort mot vattenrutschkanan så borde man väl vara safe? Det är ju minst 3-400 meter.

Hur som helst, körde några kast bara men upplevde tången som ett problem, fråga: Är jag helt dum eller är tanken att man ska fiska från berget och bortåt? Känndes grunt helt enkelt, man kanske tom bara ska fiska med fluga... aja, hur som helst, så kan jag bara säga att det kom en stor patrullbåt och gled förbi, som dock inte hade något att invända, så jag antar att det är OK vid vattenkanan om man nu är sugen såhär års, även om jag kan hålla med om att det är dumt , men ett par kast utan fångst kan ju knappast ha skada när man masat sig ut hela vägen =)
    hej, står du vid vattenkanan så tjuvfiskar du, du får gå ett par hundra meter till åt bergets håll. där e det faktiskt lite djupare o ett bättre fiske. patrullbåten stoppa dig nog inte pga att det är riktigt grunt där vid kanan, o dom kommer inte in, men har själv fått berätta för dom när jag stått brevid berget att jag har laglig rätt att fiska där. om du går mot berget ser du en skylt o där ifrån till berget får du fiska.

Skit fiske på dig

Lämna en kommentar:

• Harryman
    replied
    Havsöring

Var ute igår, men det blåste lite för mycket lyckades inte denna gång. där imot såg jag två stycken som kom svepande in över stranden, såg även en som jagade straxt under utan en kvart senare. Jag var ute på platsen några km innan Nävekkvarn och kastade när jag vevat upp så kommer två havsöringar och sveper in över stranden, jag kastade ut men såg dom inte mer. Åkte in till skvätta brygga men varken såg eller kände något. Men det finns HÖ i bråviken iallafall. Jag såg tre och det är bra mycket mer än vad man brukar får se, ska ut nästa helg igen skam den som ger sig.

Lämna en kommentar:

• newnoise
    replied
    Ursprungligen postat av WobblerFreak Visa inlägg
    nej jag förstod det. men poängterade det bara att det va fredat där nu, jepp bodaviken heter det. en badvik inne i campingområdet. det är bland det hetaste området o till höger bort mot vattenrushkanan eller hur de nu stavas.
    Bra då är vi överens

Lämna en kommentar:

• hellhammer
    replied
    Djupvik är bra med flytring kan du domenera enda ut till öarna.

Lämna en kommentar:

• Harryman
    replied
    Om man åker förbi Kvarsebo mot Näverkvan så efter ett par km åker man nära vattnet precis där är det en lång sandstrand med perfekta förhållanden, stranden delas av ett berg men har du vadare så går att gå förbi. Lite svårt och parkera bilen endast ett fåtal platser. Innan denna plats så har du även Djupvik oxå bra

Lämna en kommentar:

• WobblerFreak
    replied
    Ursprungligen postat av newnoise Visa inlägg
    Ja det är väl fredat tom sista Dec. Men jag har väl aldrig påstått att han ska dit nu (och tjuv-) fiska?! Svarade bara på frågan om heta havsøring spots

Bodaviken heter den förövrigt...
    nej jag förstod det. men poängterade det bara att det va fredat där nu, jepp bodaviken heter det. en badvik inne i campingområdet. det är bland det hetaste området o till höger bort mot vattenrushkanan eller hur de nu stavas.

Lämna en kommentar:

• newnoise
    replied
    Ursprungligen postat av WobblerFreak Visa inlägg
    ja den viken ska ingen fiska i nu, det är för det första fredat o vakten går dagligen nere i bråviken för att styra upp tjuvfisket, riktigt stort problem där nu tyvärr...
    Ja det är väl fredat tom sista Dec. Men jag har väl aldrig påstått att han ska dit nu (och tjuv-) fiska?! Svarade bara på frågan om heta havsøring spots

Bodaviken heter den förövrigt...

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
54 svar
22 595 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TIMPA
av TIMPA

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
1 svar
327 visningar