Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring spots i bråviken?
Collapse
X
-
fluga funkar bäst. men ska du köra med drag så blå/vita eller lila drag är giftiga. det är också premiär i bråviken den första januari och brukar vara väldigt mycekt folk runt sandviken, vid campingens badplats. giftig spot som brukar ge mycket fisk.
Lämna en kommentar:
-
Dagens tur till Nävekvarn får väl nästan ses som en succè, en tappad och en efterföljare. Riktigt bra virvel när jag lyfte draget ur vattnet. Kan det bli 10:e gången gillt nästa gång?
Lämna en kommentar:
-
Vi var ute i söndags och polaren fick en i femte kastet ( Fluga) .
Det var en liten (40-45 cm) men var mycket fin blank Havsöring. Den var vild.
Vi hade även någon mer kontakt. Vattentemp var ca 6,5 grad på norra sidan.
Lämna en kommentar:
-
Då var det kanske dags att göra ett nytt försök igen. Någon som har vart ute något? Är det för tidigt än?
Lämna en kommentar:
-
Jaha då fick man äntligen sin första havsöring i år. Tog den igår på norra sidan bråviken ca 1,5kg..... så jaaaa
Självklart C&R så att den får käka upp sig lite. Skitfiske på er...
Lämna en kommentar:
-
Det är aldrig försent att ge uppUrsprungligen postat av ElkHairCaddis Visa inläggVart ute hela dagen idag vid Sjöskogen, Nävekvarn. Missade en rätt fin fisk när det började skymma. Alltså vart där 6 gånger nu utan att få en fisk. Inte ens en snipa. Får jag inte en Öring nästa gång så bryter jag ihop.
Lämna en kommentar:
-
Vart ute hela dagen idag vid Sjöskogen, Nävekvarn. Missade en rätt fin fisk när det började skymma. Alltså vart där 6 gånger nu utan att få en fisk. Inte ens en snipa. Får jag inte en Öring nästa gång så bryter jag ihop.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
|
54 svar
22 606 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg