Gäddfiske i boren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i boren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddfiske i boren

    Tjenare allihopa!

    Har funderat lite över gäddfisket i boren, tycker det har varit rätt så dött dom senaste 2 åren då jag fiskat där.. Kanske bara är jag som befinner mig på fel ställen, har båten precis vid borens fotbollsplaner så jag fiskar mest runt om där fast på andra sidan av sjön..

    Någon som delar med sig om något tips om plats där de brukar hugga mycket, jerkar för det mesta!

    Mvh

  • #2
    Tjenare!

    Kul med folk från Motala här, hur gammal är du?

    Jag fiskade mycket i Boren förr men har numera fokus på Vättern. Först fiskade jag mycket på samma sida av sjön som du gör. Sedan flyttade vi båten till andra sidan sjön och fisket där var mycket bättre.
    Detta var dock ganska många år sedan. Vet inte hur fisket är där nu riktigt men jag pratade med en fiskare som påstod att det har blivit dåligt med Gädda i sjön men desto mer Abborre.

    Förra året gjorde jag 2 pass i Boren. Brukar ha som regel att gå mellan uddarna på andra sidan sjön med en djupgående Wobbler (Bomber, Big Mac som ex). Resulterar ofta i hyffsat stora fiskar. Bl.a en 5+ senast.

    Skicka iväg ett PM om du har några frågor, jag ska besvara dom så gott jag kan.

    Kommentera


    • #3
      Halloj!
      Fyller 19 i höst, själv då?
      Joo jag har hört att vattnet i boren blivit klarare och därför ska gäddorna ha blivit lite fegare, vet inte om detta stämmer men det är vad jag hört iaf.

      Hur är det med gädda i vättern nu då? Har funderat lite på att lägga i båten i vättern nu på våren men vi får se hur de blir av det hehe, kan tänka mig att det är rätt så svårfiskat när man inte vet vart dom gamla tjockisarna håller till

      Låter fint att du fick en på 5+ på 2 pass iaf, tror inte jag fick någon på över 4 kg i boren förra året.. dock så fick jag ett hugg som gav mig rysningar men de slutade med att linan gick av haha..

      Kommentera


      • #4
        oki. jag är 21.

        Ptja, vill du fånga en 10+ så tror jag ju Vättern är enklare, helt klart. Fast det är ju fortfarande inte lätt
        Fisken jag har på bilden här till vänster är ju fångad i Motala Viken. Dom kan finnas överallt, bara nöta.

        Men fiska djupt i Boren som sagt, speciellt under somrarna. vår/höst bör de stå grundare.

        Kommentera


        • #5
          okej
          Joo jag läste om din fångst i tidningen förra året din jävel haha
          Va ute från kl 7 till nu och nötte i boren men de va helt dött.. ska ut lite senare igen och pröva lyckan.. Måste fortsätta leta efter nått hygligt ställe

          Kommentera


          • #6
            Vakna vi 5 och gick upp för att fixa lite kaffe + mackor, nu drar jag mig ut och ser om boren kan bjuda på en gädda eller två

            skitfiske!

            Kommentera


            • #7
              Fan va tråkligt det är att nolla... Ingen annan som fiskar i boren? isf hur har det gått?

              Drar snart ut i gassande sol och förväntar mig inget hugg, mest för att det är skönt att komma ut

              Kommentera


              • #8
                Nolla igen, såg dock 2 gäddor.. båda döda på botten..

                Kommentera


                • #9
                  Idag bjöd Boren på 2 st helt OK gäddor, vårens första vart på 4kg och den andra på 3,1. kul !

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Daweee Visa inlägg
                    Idag bjöd Boren på 2 st helt OK gäddor, vårens första vart på 4kg och den andra på 3,1. kul !
                    Kul. Har precis hämtat hem gäddracern från Dalarna för att sjösätta i Boren då jag bor i Borensberg numera. Vad jag har hört så ska Boren vara bra Gäddsjö.
                    Lycka till!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av rcs, 2010-04-15, 21:32
                    365 svar
                    72 509 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Zormin
                    av Zormin
                     
                    Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
                    53 svar
                    21 377 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mr.Erik
                    av Mr.Erik
                     
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    1 svar
                    242 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Östgötafiskarn  
                    Arbetar...
                    X