fiskekamrat i blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskekamrat i blekinge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Jag var tyvärr inte i tillstånd att dyka upp... Men kul att ni i alla fall fått nöta av premiären!
    Jag åker nog till Skåne 3-5 för att nöta lite där, och försöka lura upp lite silver =).
    Kika in på min fiskeblogg: www.silverpiken.com/ Skriver mestadels om havsöring samt gäddfiske.

    Kommentera


    • #92
      Härlig tråd! Jag gör er gärna följe någon gång, trevligt med lite sällskap då man för det mesta fiskar ensam.
      Jag älskar att syssla med struntsaker,
      påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
      komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
      och bara följa ögonblickets ingivelse.

      Kommentera


      • #93
        Tack för en trevlig dag vid kusten. Det blev lite efterarbete både för kropp och själ. Somnade gott efter en blåsig dag. /IngemarClick image for larger version

Name:	2014-01-01 22.19.06.jpg
Views:	1
Size:	997,8 KB
ID:	1771380

        Kommentera


        • #94
          Hej Pojkar, fick upp kartan o tittade på den i satellitläge. Ser ju grymt ut vid vikarna och uddarna kring Östra Håla på Stärnö. Har ni varit där något?
          Karlskrona

          Kommentera


          • #95
            Ursprungligen postat av ftx Visa inlägg
            Hej Pojkar, fick upp kartan o tittade på den i satellitläge. Ser ju grymt ut vid vikarna och uddarna kring Östra Håla på Stärnö. Har ni varit där något?
            Jag har aldrig fiskat där, men är väl ett av ställena jag hade tänkt testa från båt under våren.... ser väldigt lovande ut, men det finns många ställen att söka silvret på......

            Kommentera


            • #96
              Blir några timmar på Sternö/Boön i morgon förmiddag. Tänkte börja fiska av med kast ut mot Sternö stutar och flataskärv. Jonnten har lite andra idéer och vinden kanske tvingar oss till andra val, så vi får se hur det blir. Men det kommer att finnas fiskare i området på Lördag förmiddag i alla fall.....

              Kommentera


              • #97
                Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
                Blir några timmar på Sternö/Boön i morgon förmiddag. Tänkte börja fiska av med kast ut mot Sternö stutar och flataskärv.
                Ska också en sväng till Sternö i morn, utgår nog från badstranden. Hoppas på napp!

                Kommentera


                • #98
                  Ursprungligen postat av LinusF Visa inlägg
                  Ska också en sväng till Sternö i morn, utgår nog från badstranden. Hoppas på napp!
                  Ja den sidan är inte pjåkig alls du! Varit där nån enstaka gång, dock hade nån idiot lagt nät där...
                  Kika in på min fiskeblogg: www.silverpiken.com/ Skriver mestadels om havsöring samt gäddfiske.

                  Kommentera


                  • #99
                    Hej fiske kamrater!
                    Jag är ganska nytt på blogg, men hade läst lite i historik och njutit fina fiske berättelser. Det blir roligt att träffa er nån gång på fiske turen. Jag mer fiska ganska ofta i Blekinge kusten - mest mellan Karlshamn och Norje. Under vintern och våren jagar jag efter HÖ, sen från sista veckorna i april satsa mycke efter kust torsk... och gädda, abbore och näbbgädda som bonus (C&R gäller i flesta fall för de). I torskfiske har jag mest erferenhet och lyckast nästan alltid med några stycken över 1kg klassen. Hade testad jigg i borjan(typ 5 år sedan) men marks att den fungerar bäst i Västkustens sandbottnad vickar. Det är skeddrag som gäller när man fiskar från kusten i Blekinge..., 20-30 gr helt silver eller kombinerad med blå och gröna färger(sill liknade). Det är sant att det fattas stora torskar i vara kusten. Har inte fått storre en 2,5kg på drag. Har en tips till er alla: prova att fiska sent på kvällen vid skymning. Ibland man kan fiska 2 timmar på samma ställe och bara den sista halv timme (vid skymning) levererar några heta napp med fina fiskar.
                    Lycka till och hoppas på en träff vid kusten...
                    Lägga till en bild från sommras torskfiske - den nappade innan skymningen
                    Click image for larger version

Name:	DSC_3959po.jpg
Views:	2
Size:	244,9 KB
ID:	1771496
                    p.s. sorry för mitt svenska..., jag är bättre på att prata en att skriva
                    Senast ändrad av Piotr77; 2014-01-08, 16:57.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Zabel85, 2023-09-30, 16:51
                    0 svar
                    112 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Zabel85
                    av Zabel85
                     
                    Arbetar...
                    X