Bra fiske vatten runt Jönköping? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra fiske vatten runt Jönköping?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra fiske vatten runt Jönköping?

Hej.

Efter ett längre uppehåll och att man flyttat till ny stad så tänkte jag om någon har lite tips vart det finns bra fiske vatten här. Men fördel Vättern då jag bor vid vätterstranden. Iofs vill jag inte gå in och ställe mig vid stora hotellet eller så,

Sålde desutom min båt för några veckor sedan, men det ska bli ny till våren.

Så tipsa om bra ställen där man kan fiska ifrån land, gärna spin och jigg fiske med UL spö. Gillar när det är lite trångt och svåråtkommligt.

Alla tips är välkommna.

///Micke

Munksjön är het! Iof lite svårt från land kanske?! Tror det finns båtar att hyra där dock!
    Typ vid rodd-klubben (vid tv4 huset) eller nått...

Prata med folket på fiskecenter i jkpg eller Kurres i Hqv, dom brukar vara trevliga..

Kör hårt!!
    Nu har ja satt mej i klistret. Tagit mej tak över huvet. Gått ut på farlig is!

Kommentera

Jag säger också Munksjön.
      Rocksjön har också några ställen där man kan fiska från land.

Västersjön om du har bil. Har blivit både stor gädda och abborre där för oss, även några rätt fina mörtar.

Jag har aldrig provat att fiska inne i hamnen, känns tyvärr inte så bra där.
      Inte som Gränna hamn när vi skulle ut med tillsynsbåten på Vättern. Klart vatten och jäklar fina Gäddor, Abborrar och Braxen såg vi når vi gled ut där. Men i Jönköpingshamnen är det ju jämt skitigt vatten och känns helt fel. Man vet ju dock aldrig.

Kommentera

Jag provade att kasta med spinnare vid rosenlunds kullarna. De va jäkla stenig botten där och resulterade utan hugg

Får väl ta och prova munken och rocksjön då. Är det Fiskekort som gäller där?
        I vättern är det väl fritt fiske ifrån land förutom på ställen som är privat ägda dock.

Läste lite på Länsstyrelsen ang detta och vad jag förstod så va det fritt från båt med om man inte hade över 10 spö...

Vad rekomenderas för färg och drag i Vättern???

///Micke

Kommentera

vättern är inte mycket att fundera på från land här.Krävs i regel båt om man vill ha någon fisk där och då är det trollingfiske som gäller.Är väl egentligen mete som är bra inne i sjöarna här.Men finns roligt fiske utanför stan

Kommentera

Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inlägg
            vättern är inte mycket att fundera på från land här.Krävs i regel båt om man vill ha någon fisk där och då är det trollingfiske som gäller.Är väl egentligen mete som är bra inne i sjöarna här.Men finns roligt fiske utanför stan
            Det är väl kanske så. En jobbar kompis sa att gäddorna brukar gå in och ställa sig runt udden samt vid vättersnäs. Vet inte hur sant det är iofs.

Blir väll till att köra trolling till våren hoppas jag i den nya Ryds 478 Gt:en

///Micke

Kommentera

Det är rätt glest på fisk här nere i vätterns sydligaste "spets".

I Munksjön och Rocksjön är det fritt fiske.
              Mete skulle nog fungera utmörkt i Rocksjön men båt är så klart att föredra i båda sjöarna.

Som crotalus81 säger så finns det många roliga fiskesjöar runt Jönköping,
              Gillar man att fiska Regnbåge så finns ju så klart Hökensås också.
              Sen har vi många fina Gössjöar här i närheten.

Tyvärr så är Gösen nästan utrotad i Munksjön efter brobygget

Kommentera

Skulle även säga att tex Gäddmete från land i "Munkis" skulle fungera utmärkt... dock har jag inte utövat det själv... Men det finns en het kant som helt klart går att fiska av från land!!!!
                Nu har ja satt mej i klistret. Tagit mej tak över huvet. Gått ut på farlig is!

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                  Det är rätt glest på fisk här nere i vätterns sydligaste "spets".

I Munksjön och Rocksjön är det fritt fiske.
                  Mete skulle nog fungera utmörkt i Rocksjön men båt är så klart att föredra i båda sjöarna.

Som crotalus81 säger så finns det många roliga fiskesjöar runt Jönköping,
                  Gillar man att fiska Regnbåge så finns ju så klart Hökensås också.
                  Sen har vi många fina Gössjöar här i närheten.

Tyvärr så är Gösen nästan utrotad i Munksjön efter brobygget

Ska se om man får lite tid över till helgen för att gå och ställa sig någonstans vid rocksjön. Nu saknar man juh båten, är sjukt sugen på att åka ocg draga lite.

Regnbåge är sjukt kul att fiska, är uppvuxen på landet. Där bodde vi några hundra meter ifrån en sjö där de planterade in regnbåge. De fajtas juh lite

Aaaa läste någonstans det där med att brobygget förstörde något sjukt mycket för vattenlivet. De skulle nog behöva sanera botten i den sjön ska visst finnas en och annan kemikalie i den sjön.

///Micke

Kommentera

Va på premiär turen på munkjön me båt igår, flötestrollade och fick två gäddor. Båda gäddorna tog ganska nära land hade nog gått å kasta ut ett flötte dit. Hyfsad storlek på dom med. 5,3 och 5,6. Så munksjön e ju som alla andra säger att rekomedera just nu.

Min lilla båt ligger nu i munksjön så om någon e sugen att åka ut å meta gädda med mig nån dag så skicka gärna ett pm! blir ju inte av att man orkar sig ut själv...

Från land här nere i vätter e nog svårt. Men om du tar dig ner till huskvarna åns mynning går de nog dra nån abborre. funkat förr iallafall

Jag har aldrig metat där men i kneckta parken 500 meter från vätterstranden stora badplats, simmar de runt fina braxar! vet inte om man får eller om de e värt ett försök. men de e ju nära dig iallafall! så du kan ju kolla upp de!!
                    Senast ändrad av morkass; 2008-11-09, 22:52.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
                    14 svar
                    8 398 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                    106 svar
                    10 861 visningar
                    0 gillar