Fiskevatten i jkpg området - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevatten i jkpg området

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskevatten i jkpg området

Hejsan, min båt har tyvärr blivit stationär i Landsjön strax utanför jkpg och det är fortfarande över en månad tills man får fiska i landsjön.

Därför söker jag nu tips på bra fiskevatten i och omkring jönköping där man kan kroka den riktigt stora gäddan, antingen från land eller genom att hyra båt. Jag har aldrig behövt tänka på hur det ser ut från land tidigare eller var man kan hyra båt. Om sjön / båtuthyraren inte tillåter att man använder motor så vore det bra om ni säger det också.
    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Var finns det storgädda? Stråken har grymma vikar nu för vår fisket samt ett bra fiske efter abborre på sommaren. Huskqvarna ån håller endel fin gädda. Om du kanske vill testa ytbete och vill känna på mindre fisk så är Knipan ett bra vatten. Risbro har oxå en del fin gädda. Men det finns flera vatten som håller bra med gädda med jag är mer inne på sjöarna som ligger mot habo till Det går att låna båt i samtliga av dessa sjöarna som jag nämt med skicka ett PM om du vill ha mer info tele nummer och andra vatten....
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Lite egna tips...

Kan ju vara bra med lite andra tips här omkring

Bunn: Bra gädd och gös-sjö, båt finns att hyra, olika fiskekort för dom olika delarna... Tror det är ett för södra och ett annat för mellan och norra, eller täcker söderkortet även in mellan? kommer aldrig ihåg det där...

Tenhultasjön: Tidvis bra gäddfiske, båt finns att hyra.

Ylen: Tidvis bra gädd och gösfiske, båt finns att hyra.

Svansjön: inte så känd, men tidvis bra gäddfiske, korten kostar 15 kr och båt finns att hyra

Rusken: Stor och ibland svårfiskad sjö, men hittar man bra ställen (vilket kan ta ett tag) är det väldigt bra gädd och gösmete. fiskekort kostar 50 kr och båt finns att hyra

Munksjön: Väldigt bra trollingsjö, framförallt utanför JSF och bort mot tv4, bottenmete efter gös är också väldigt populärt, samt mete efter stor vitfisk. fisket är gratis och båt finns att hyra genom JSF.
      Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Glöm inte St Nätaren som ligger med kanal förbindelse till Ylen ....
        Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
        www.solskensmetarna.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
        14 svar
        8 398 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
        106 svar
        10 862 visningar
        0 gillar