Gös fiske i Ralången! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös fiske i Ralången!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

    Nej, det är det inte! Ok!

    Haha! Hur 17 kan man bli förkyld när det är +20-25 hos er???

    Inte riktigt så långt ner för då är det väl risk för bottennapp. Jag vet inte hur mycket djupare sjön har blivit efter dom muddrade sjön. Någonstan mittemellan där du slutade på kartan o stjärneborg. Jag kunde ligga och köra fram o tillbaka i samma område fram o tillbaka och kors o tvärs. Allt för att fiska av vattnet. Ibland kunde jag få 3-4 gösar och alla vägde från 3 upp till 6-7 kg o ibland kom det någon gädda o högg också.
    När jag metade gös så låg jag till minst 90 % utanför Hästeryd där hygget var. Jag vet inte hur mycket det har vuxit upp där men jag gissar att man inte ser det mer.
    man kunde både se rådjur o älgar där ute på hygget då.

    Ok! Ja, det kan det säkert behövas som rör om i vattnet.
    Jaa du det är en jövligt bra fråga, mina stövlar läcker in som fan och jag vart tvungen att gå ut i vattnet med stövlarna(inser nu att jag kunnde ha gått barfota) och så blev mina strumpor och allt blött så jag körde barfota hela kvällen. Har bara lite ont i halsmandlar och täppt i näsan. Lite huvudvärk med men men.
    Konstigt att du fick mer gös en gädda, hur kommer det sig. Gös ska ju vara svårare att fiska iaf vad jag har hört

    Jag letade lite efter hygget när vi körde och jag tror att jag vet vart det ligger. Det är liksom igenväxt men väldigt lite träd och en massa buskar
    Bifogade filer

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg
      Jaa du det är en jövligt bra fråga, mina stövlar läcker in som fan och jag vart tvungen att gå ut i vattnet med stövlarna(inser nu att jag kunnde ha gått barfota) och så blev mina strumpor och allt blött så jag körde barfota hela kvällen. Har bara lite ont i halsmandlar och täppt i näsan. Lite huvudvärk med men men.
      Konstigt att du fick mer gös en gädda, hur kommer det sig. Gös ska ju vara svårare att fiska iaf vad jag har hört

      Jag letade lite efter hygget när vi körde och jag tror att jag vet vart det ligger. Det är liksom igenväxt men väldigt lite träd och en massa buskar
      Haha! Självförvållat! : )

      Det hygget som jag tänker på ligger lite söder ut på kartan närmare Råby. Det ligger söder om Sjöstugan.

      Handritad ritnig på spöhållare. Du får se om du kan läsa kråkfötterna.
      Click image for larger version

Name:	IMG_20230607_141256781.jpg
Views:	201
Size:	1,33 MB
ID:	2624539
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

        Haha! Självförvållat! : )

        Det hygget som jag tänker på ligger lite söder ut på kartan närmare Råby. Det ligger söder om Sjöstugan.

        Handritad ritnig på spöhållare. Du får se om du kan läsa kråkfötterna.
        Click image for larger version

Name:	IMG_20230607_141256781.jpg
Views:	201
Size:	1,33 MB
ID:	2624539
        Aa men detdär skall nog gå och tyda, påminner om min handstil.
        Här då typ? Detdär är ju vid vad jag kallar försjön
        Bifogade filer

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg
          Aa men detdär skall nog gå och tyda, påminner om min handstil.
          Här då typ? Detdär är ju vid vad jag kallar försjön
          Bra!

          Jag har förstått det!
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


          /Stefan

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg
            Aa men detdär skall nog gå och tyda, påminner om min handstil.
            Här då typ? Detdär är ju vid vad jag kallar försjön
            Har du varit ut o fiskat något eller är det för varmt ännu?
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

              Har du varit ut o fiskat något eller är det för varmt ännu?
              jaa du alltså den där lilla förkylningen vart inte så liten. Feber,torrhosta och trög näsa. Har dock blivit bättre nu, gått över till slemhosta. Så jag valde att stanna i Stockholm denhär helgen.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg
                jaa du alltså den där lilla förkylningen vart inte så liten. Feber,torrhosta och trög näsa. Har dock blivit bättre nu, gått över till slemhosta. Så jag valde att stanna i Stockholm denhär helgen.
                Det finns väl inte så mycket att göra nere i Nollåttaträsket mer än att man riskerar att bli skjuten till döds om sticker ut nosen utanför dörren : (

                Krya på dig pöjk! : )
                Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                /Stefan

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

                  Det finns väl inte så mycket att göra nere i Nollåttaträsket mer än att man riskerar att bli skjuten till döds om sticker ut nosen utanför dörren : (

                  Krya på dig pöjk! : )
                  tack!
                  Aa tyvärr är det så, men håller man sig undan så klarar man sig. Det går ju självklart att spela dataspel, men med tiden så har det bara blivit tråkigare och tråkigare.

                  fast vi har ju ändå en del familjevänner här som vi brukar vara hoss på sommaren och ibland brukar de komma till Frinnaryd. Fast nu vart jag ju sjuk så det blev inte mycket mer än att titta på tv.

                  nästa vecka värkar det vara något oväder påväg men prognoserna ändras hela tiden. Oavsett vad så blir det en fisketur. Frågan är bara vad bästa taktiken är.
                  Fiska aborre med bla ytbeten, trolla efter gös/gädda eller bara fiska gädda på djupet.

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg

                    tack!
                    Aa tyvärr är det så, men håller man sig undan så klarar man sig. Det går ju självklart att spela dataspel, men med tiden så har det bara blivit tråkigare och tråkigare.

                    fast vi har ju ändå en del familjevänner här som vi brukar vara hoss på sommaren och ibland brukar de komma till Frinnaryd. Fast nu vart jag ju sjuk så det blev inte mycket mer än att titta på tv.

                    nästa vecka värkar det vara något oväder påväg men prognoserna ändras hela tiden. Oavsett vad så blir det en fisketur. Frågan är bara vad bästa taktiken är.
                    Fiska aborre med bla ytbeten, trolla efter gös/gädda eller bara fiska gädda på djupet.
                    Varsågod!

                    Dataspel fanns inte på min tid när jag låg i topp, därför nådde jag framgångarna. : )

                    Det låter bra! Du har sommarlov nu eller är det åt veckan? Fiske 24 tim/dygn! : =)

                    Skitfiske!
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                    /Stefan

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
                      Varsågod!

                      Dataspel fanns inte på min tid när jag låg i topp, därför nådde jag framgångarna. : )

                      Det låter bra! Du har sommarlov nu eller är det åt veckan? Fiske 24 tim/dygn! : =)

                      Skitfiske!
                      Alltså finns inte så mycket att göra hemma just nu så spel är typ det ända speciellt när man är sjuk.

                      ja sommarlov får jag på måndag, men vi kommer ha någon grillning på tisdag med klassen som är frivillig vilket jag kommer gå på fast jag har inte haft skola i snart 1 vecka. Denhär veckan vart bara massa slöseri på tid, och så var jag på landet i 3 dagar.

                      alltså jag tröttnar väldigt snabbt efter ett tag( typ 3-4 av ingenting). Sen så har ju jag massa annat att göra där, bla hjälpa farsan med altanen osv. Nu när jag tänker på det har det gått mer än en vecka sedan jag sist fick något. Och sist jag fiskade var i torsdags och sist jag fick någon var den en micro borre

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                      96 svar
                      10 226 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Mikkel, 2021-08-12, 18:36
                      24 svar
                      1 380 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Peter Ebbers, 2023-01-29, 09:47
                      9 svar
                      401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter Ebbers  
                      Startad av ovlof, 2023-08-21, 11:51
                      3 svar
                      325 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av Zulan333, 2023-09-04, 12:46
                      11 svar
                      572 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fr
                      av fr
                       
                      Arbetar...
                      X