NYvinter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NYvinter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • NYvinter

    Vi fick en ordentlig köldknäpp inatt och det verkar vara minus en vecka nu, ja på nätterna då.
    Medeltemperaturen sjönk väl 10 grader, vad anser gäddor och abborrar om detta, är det lönt att ut o frysa?

  • #2
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
    Vi fick en ordentlig köldknäpp inatt och det verkar vara minus en vecka nu, ja på nätterna då.
    Medeltemperaturen sjönk väl 10 grader, vad anser gäddor och abborrar om detta, är det lönt att ut o frysa?
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad, de timmar som ägnas åt fiske", det visste babylonerna redan för 4 000 år sedan. Så ja, det är ALLTID lönt att fiska :-)

    Skämt åsido, vattentemperaturen generellt skiftar ju inte lika snabbt som lufttemperaturen. När jag var ute igår så var det ungefär samma temperatur i ytvattnet som för två veckor sedan då det var över 20 grader i luften. Undantaget i grunda skyddade vikar, där hade tempen sjunkit ordentligt. Och med mina mått mätt så hade jag hyggligt gäddfiske igår.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
      Vi fick en ordentlig köldknäpp inatt och det verkar vara minus en vecka nu, ja på nätterna då.
      Medeltemperaturen sjönk väl 10 grader, vad anser gäddor och abborrar om detta, är det lönt att ut o frysa?
      Har du fått snö också? I Kalix har det blåst en riktigt kall NO vind o snöflingor har farit genom luften med jämna mellanrum. Trevligt Majväder när man får ta fram vinterkläder, toppeluva o vantar.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #4
        Färsk bild från Kalix nu på tidig fm. Toksnöar 5/5-19.
        Visst är vädret underbart ibland!
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera


        • #5
          jag får se om jag åker ut ikväll,, känns inte riktigt som det är toppfiske chans

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av calahanzoer, 2023-09-27, 23:39
          0 svar
          111 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg calahanzoer  
          Arbetar...
          X