Halloj!
I början på oktober ska jag åka till Luleå för att hälsa på en kusin i ett par dagar. Kommer självklart ta med lite fiskeutrustning och tvinga ut honom ett par gånger, för annars kommer resan bli sjuuuukt tråkig
Han tycker däremot att fiske är jättetråkigt... Så därför behöver jag massor med tips för att få honom att ändra sig.
1. Var kan jag köpa metspö och mask/maggot? Hur mycket kostar det?
2. Var kan man fiska utan fiskekort? Finns det bryggor eller måste man hyra båt?
3. Vilka ställen behöver man fiskekort till och vilket är värt att köpa?
4. Kan man promenera? (Alternativet är kollektivtrafik eller hyrcykel, och hur mycket kostar sådant?)
5. Hur är abborrfisket?
Hoppas det finns nån snäll person som vill svara på mina frågor
Ska bli jättespännande att få uppleva Luleå! Min hittills bästa fiskeupplevelse var vid Höga kusten denna sommar och nu hoppas jag på att Luleå spelar i samma liga, heheh.
Om det finns annat ni tycker att jag behöver veta/tänka på är det bara att skriva - jag uppskattar all hjälp!
Skitfiske!
I början på oktober ska jag åka till Luleå för att hälsa på en kusin i ett par dagar. Kommer självklart ta med lite fiskeutrustning och tvinga ut honom ett par gånger, för annars kommer resan bli sjuuuukt tråkig

1. Var kan jag köpa metspö och mask/maggot? Hur mycket kostar det?
2. Var kan man fiska utan fiskekort? Finns det bryggor eller måste man hyra båt?
3. Vilka ställen behöver man fiskekort till och vilket är värt att köpa?
4. Kan man promenera? (Alternativet är kollektivtrafik eller hyrcykel, och hur mycket kostar sådant?)
5. Hur är abborrfisket?

Hoppas det finns nån snäll person som vill svara på mina frågor

Om det finns annat ni tycker att jag behöver veta/tänka på är det bara att skriva - jag uppskattar all hjälp!

Skitfiske!
Kommentera