Åker till Luleå i oktober - tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åker till Luleå i oktober - tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Åker till Luleå i oktober - tips?

Halloj!

I början på oktober ska jag åka till Luleå för att hälsa på en kusin i ett par dagar. Kommer självklart ta med lite fiskeutrustning och tvinga ut honom ett par gånger, för annars kommer resan bli sjuuuukt tråkig Han tycker däremot att fiske är jättetråkigt... Så därför behöver jag massor med tips för att få honom att ändra sig.

1. Var kan jag köpa metspö och mask/maggot? Hur mycket kostar det?

2. Var kan man fiska utan fiskekort? Finns det bryggor eller måste man hyra båt?

3. Vilka ställen behöver man fiskekort till och vilket är värt att köpa?

4. Kan man promenera? (Alternativet är kollektivtrafik eller hyrcykel, och hur mycket kostar sådant?)

5. Hur är abborrfisket?

Hoppas det finns nån snäll person som vill svara på mina frågor Ska bli jättespännande att få uppleva Luleå! Min hittills bästa fiskeupplevelse var vid Höga kusten denna sommar och nu hoppas jag på att Luleå spelar i samma liga, heheh.

Om det finns annat ni tycker att jag behöver veta/tänka på är det bara att skriva - jag uppskattar all hjälp!

Skitfiske!
    Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

Pimpelfiske?

Kommentera

Ursprungligen postat av Thuma Visa inlägg
      Pimpelfiske?
      I oktober? xD Ja varför inte... Behöver ändå köpa det till vintern och då kan jag köpa det och ha med i väskan antar jag. Tack!
      Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

Kommentera

Är det INGEN som fiskar i Luleå?!?!

Har tittat lite på Hertsöträsket, är det någon som fiskat där?

Kommentera

Åker du bil uppöver landet från Fjollträsk så kan jag tipsa dig om att kika in på POs fiske i Sundsvall samt Naturkompaniet i Övik.
          Mycket bra butiker båda två
          Har inget med fisket i Luleå att göra men fiskebutiker är alltid trevligt att besöka.

Mvh. HenkeW

Kommentera

Allt du behöver finns på Mieko i Luleå, Norrbottens bästa fiskebutik.

Vet dock inte så mycket om fisket i Luleå, men jag har hört att sjön som ligger vid LKAB ska hålla riktigt fina Abborrar och Gäddor.
            Kan vara värt ett besök

Skitfiske!

Kommentera

Just nu är det riktigt bra gäddfiske i mina hemmavatten några få mil norr om Luleå. Senaste turen igår gav ett dussintal gäddor mellan 4-9 kg. Även öringen börjar komma igång i Luleåälven nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av Laxton Visa inlägg
                Just nu är det riktigt bra gäddfiske i mina hemmavatten några få mil norr om Luleå. Senaste turen igår gav ett dussintal gäddor mellan 4-9 kg. Även öringen börjar komma igång i Luleåälven nu.
                Hmm, jag ska bo på Hertsön. Hur är vattnet nära där? Kusinen har tyvärr ingen bil, men han bor så att vi har gångavstånd till Hertsöträsk. Vatten finns ju överallt när jag tittar på eniros karta, men det är svårt för mig att avgöra var det går att fiska från land.

Kommentera

Ta kontakt med http://www.miekofishing.se/ så kommer de att hjälpa dig med alla din frågor och vad du ev behöver köpa till i fiskeprylar för att ha en trevlig vistelse i Luleå
                  I näst kast så .....

Kommentera

Ursprungligen postat av Korsdraget Visa inlägg
                    Ta kontakt med http://www.miekofishing.se/ så kommer de att hjälpa dig med alla din frågor och vad du ev behöver köpa till i fiskeprylar för att ha en trevlig vistelse i Luleå
                    Tack så mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                    3 svar
                    328 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Tomas91
                    av Tomas91

Startad av Gäddfiskarn001, 2025-04-16, 01:47
                    3 svar
                    260 visningar