Fiske i Piteå eller någonstans i helgen.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Piteå eller någonstans i helgen..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Piteå eller någonstans i helgen..

Då var det dags att fiska lite i helgen om vädret tillåter, alltså inte för varmt..
    Någon som vet något bra ställe där fisken är på hugget? Premiärfiskade i Träsket förra veckan och drog några gäddor men inga över 3 kg. Ingen som har fångat något grovt ännu häromkring?

Ursprungligen postat av dannemna Visa inlägg
    Då var det dags att fiska lite i helgen om vädret tillåter, alltså inte för varmt..
    Någon som vet något bra ställe där fisken är på hugget? Premiärfiskade i Träsket förra veckan och drog några gäddor men inga över 3 kg. Ingen som har fångat något grovt ännu häromkring?
    Älven lite uppströms E4:an borde har börjat leverera.(Om du har båt dvs)
    Ekolod och bullar i alla former verkar funka, även trollade.
    / MVH
    [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Testa mynningen av Alterälven, vikar i Haraholmsfjärden (timviken) Bakvatten i Alterävlen.I Höträsket Hortlax Piteå har det ju tagits ngn 10+. Det är ett put&take vatten.
      Hoppas du släpper tillbaka grisarna, annars kan du ju låtsas tappa i dem om det är ngn gubbe där

Kommentera

Ursprungligen postat av g0wdn Visa inlägg
        Älven lite uppströms E4:an borde har börjat leverera.(Om du har båt dvs)
        Ekolod och bullar i alla former verkar funka, även trollade.
        / MVH
        Hoho ! Visst är den ganska grund och nästan bara sandbotten

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
          Hoho ! Visst är den ganska grund och nästan bara sandbotten
          Inte sist jag kollade, finns nå riktigt fina stråk dära

Finns även en fin braxsjö utanför hortlax som jag inte minns namnet på nu, har inte vart där på typ 15 år men den lär ju finnas kvar ...
          [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Var och fiskade igår vid Piteälven och jag drog några fina gäddor.. ganska grunt på en del ställen men det var där dom större var. Största gäddan låg på 7-8 kg.. var som tänkt att jag skulle fara iväg idag också men då är det ju EM idag.. så ett söndagsfiske blir nog perfekt då man nu har fått semester. Någon som vill dela med sig några mer hotspots? Hur är vattnen kring Svensbyn? Implanterad fisk där..

Kommentera

Öh... Ovanför bergsviksbron är väl älven sjukt grund nästan överallt? Alterälven lyckades då jag med i helgen. topp på 7.9. Dock inte i utloppet, bara småsnibb där. Prova lite längre uppströms. Har hört ryckten om krokodiler i backträsk men de har inte nappat på min krok. Höträsket i Hortlax ger ofta stor gädda, men båt är nästan ett måste i sjöfan. Braxsjön i Hortlax...? Avan månne? Omöjlig sjö att fiska i, ens med båt... Jag har provat. skräp på kroken varje kast, typ.
              http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Älven har en djupfåra som går från cykelbron och in i fjärden, där går det fin abborre och det borde också stå gädda efter ljupkanten.

Funderar själv på att sätta ner båten vid Bergsviken på söndag och ge det en chans.

Jag är själv helt off vad gäller gäddfiske i skärgården men hoppas finna lite hotspots under sommaren. Sätter ner båten i renöhamn och provar mig fram mha ekolodet.

dannemna: var fiskade du?

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter M Visa inlägg
                  Älven har en djupfåra som går från cykelbron och in i fjärden, där går det fin abborre och det borde också stå gädda efter ljupkanten.

Funderar själv på att sätta ner båten vid Bergsviken på söndag och ge det en chans.

Jag är själv helt off vad gäller gäddfiske i skärgården men hoppas finna lite hotspots under sommaren. Sätter ner båten i renöhamn och provar mig fram mha ekolodet.

dannemna: var fiskade du?
                  Helgen blev ju inte riktigt som jag hade tänkt men jag for till Piteälven, man far förbi Hamnviken och sen kan man svänga ner till vänster och där är älven.. jag körde lite länge tills jag kom till några bommar och därifrån gick jag och provade lite.. fick några abborrar och gädda.. som sagt, den största på 7 kg. Den fick jag där det var riktigt grunt och då fiskade jag med en popper, small till gode bra!

Söndagen for jag först ner till munksunds båthamn och for lite avsides där det är lite strömt, har fångat en del gäddor där men inget napp denna gång!

Till helgen blir det nog till att prova Alterälven och bron vid Bergsviken. Och vilken bro tänker jag på? Den över E4an eller cykelbron längre bort? Rycker verkligen i fiskartarmen nu

Kommentera

Ursprungligen postat av dannemna Visa inlägg
                    man far förbi Hamnviken och sen kan man svänga ner till vänster och där är älven.. jag körde lite länge tills jag kom till några bommar och därifrån gick jag och provade lite.. fick några abborrar och gädda.. som sagt, den största på 7 kg. Den fick jag där det var riktigt grunt och då fiskade jag med en popper, small till gode bra!
                    Jag antar att du kommer från kusten och kör älvvägen. Körde du av direkt efter Hamnviken eller körde du till Valton Öhlund strax före bölebom?

Jag har fiskat en del vid bölebom men utan framgång.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
                    0 svar
                    216 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg alexxx
                    av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                    2 svar
                    201 visningar