Fiske i Piteå eller någonstans i helgen.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Piteå eller någonstans i helgen..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Men då verkar det ju finnas en del gäddfiskare i byggden. Vi måste dra ihop ett gäng och packa lite grillmat för en härlig dag i skogen. Just nu verkar det dock vara sjukt mycket mygg=(

Är det någon som känner till skärgården eller andra bra ställen för båt så rymmer jag en fiskekamrat, men mina egna kännedom om bra vatten är dock begränasad.

Kommentera

Skulle helt klart vara kul att dra ihop ett litet gäng och fara och fiska.. Peter_M på tal om mygg så trodde jag att jag skulle bli uppäten i alterälven eftersom jag inte hade så seriösa kläder på mig och var ganska kal.. påträffade inte ett enda mygg under hela dagen! Nu vet jag inte om dom blir vildare mot kvällen

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
        Alterälven går knappt att misslyckas i. Far du från lakafors(!) upp till altersbruk så får du deffenitivt gädda där. Något som fungerar bra är större beten. Då brukar gäddorna inte bli så skadade heller, till skillnad från typ spinnare... Själv fiskar jag med 17-20 cm's jerkbeten eller 30 cm's gummibeten. Gummibetena är kanon + att man sållar nog bort de minsta gäddorna. Handen på hjärtat, vem vill fiska 5 hg's fiskar? :p
        hmhm jag har misslyckats,
        jag var där i eftermiddag/kväll å fick nada......
        1 hugg de var allt
        polarn fick en snipa........
        dock var det lite åska å regn i luften.
        kanske var de vädret.

Kommentera

Konstigt Har faktiskt aldrig åkt utan att ha fått ett par gäddor..

Kommentera

Hur går det grabbar, får ni gädda eller abborre? Själv går det tungt men jag provar mest nya ställen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter M Visa inlägg
              Hur går det grabbar, får ni gädda eller abborre? Själv går det tungt men jag provar mest nya ställen.
              Har tyvärr inte varit iväg så mycket på sistone.. i helgen var jag vid Sikfors och fiskade och jag fick bara jättesmå sik!

Kommentera

Idag får jag en sväng till Trundön för att fiska abborre och för att jag hade hört att det fanns en hel del grova dessutom, vilket stämde Första abborren var jätteliten men sedan så högg det nästan kring kilot hela tiden, rikiga fetingar! Allt jag fick lämnade jag tillbaka. Tipset är att stå vid vänstra sidan om bron och kasta utåt!!

Kommentera

vilken fluga är bra när man ska fiska öring i piteälven??? och var ungefär är ett bra stället när man ska fiska öring i piteälven??? jag vill fara ditt nästa sommar och fiska öring med fluga

Kommentera

Ursprungligen postat av jesse Visa inlägg
                    vilken fluga är bra när man ska fiska öring i piteälven??? och var ungefär är ett bra stället när man ska fiska öring i piteälven??? jag vill fara ditt nästa sommar och fiska öring med fluga
                    Tja. Havsöring, eller brunöring? Havsöring fångas antagligen lättast precis nedanför förbudsgränsen i Sikfors. Brunöring däremot är det bättre bestånd av långt upp längs älven, men annars så kan man få lite småöring i forsarna ovanför sikfors kraftverk. Jag fiskar då med nymf där. Ganska hårda forsar, små fiskar. Har fiskat lite med torrfluga vilket bara resulterat i småharr.
                    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

tack för att du sa det vilken nymf använder du mitt i sommaren till brunöring?? och hur kunde du lägga in en bild på din användare?? det vill jag med!
                      Senast ändrad av jesse; 2008-10-19, 12:13.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                      3 svar
                      308 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tomas91
                      av Tomas91

Startad av Benbom, 2024-05-20, 10:16
                      0 svar
                      145 visningar