Fiske i Tisnaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Tisnaren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Sweetspots, please!

    Hejsan. Ny här på FS och även jag en Tisnarefiskare, ja eller försöker vara iaf.
    Upplever även jag precis som zLiMbiLLY att sjön är rätt trögfiskad för det mesta men kan ju ha o göra med att det är skit bakom spakarna. Har hållt mig ganska mycket kring sundet mot/från tislången och vidare upp mot Hönön, vilket inte resulterat så mycket. Har någon några säkra ställen för bättre abborr och gäddfiske?

    Vad gäller sjökort och djupkartor så har jag personliga funderingar på att börja mappa upp så smått med lowrance insight genesis till våren/försommaren. Så om någon har lowrance med plotter kanske det kommer något på insight fram över.

    Om någon annan haft samma tankar kan man ju gå ihop för att täcka så mycke yta som möjligt på kortast tid?
    Senast ändrad av Xidon; 2015-11-12, 19:21.

    Kommentera


    • #12
      Väldigt sent svar till Xidon, men om du fortfarande håller till på Tisnaren så har jag tagit en del fina gäddor om man svänger vänster /söderut när man kommer ut u kanalen, kommer man ut från Tislången via noret ska du köra förbi Hönön. Går in som en liten bukt efter några hundra meter med en ö mitt i, runt den har jag fått ganska mycket på försommaren.
      Annars är trolling utanför Hönön helt ok för gös och en hel del strögäddor.
      Om du är ute efter abborre finns det ganska mycket sten och grynnor i samma område, vinden kan vara lite knepig för det fisket dock.

      Edit: Jag har haft mycket bättre fiske efter abborre i den delen av sjön som ligger i Finspångs kommun, annat fiskekort.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Henke.lofgren, 2023-05-29, 06:15
      3 svar
      271 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Classe69  
      Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
      2 svar
      310 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg plastbytta  
      Arbetar...
      X