västersjön eller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

västersjön eller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• västersjön eller

Har någon fiskat i Västersjön nu nyligen? Undrar om fisket efter gädda och gös är bra där. Hade tänkt åka dit och prova nu i veckan eller det är meningslöst?

Jag brukar vara där, kör du vertikalfiske med hjälp av ekolod kommer du garanterat få Gös. Gädda har jag haft svårt med, men där går stora bjässar. Trolling är segt som tusan, vart ute 3 dagar i rad och trollat utan ett napp. Men jag tycker du ska ge det en chans. För dem finns där

Kommentera

Haft sjukt bra fiske på abborre nu dem senaste dagarna... Men de slutade tvärt igår, ingen aning om varför. Sen får man massa "bonus" gäddor på de... Största på 3kg, fått fler gäddor än abborrar på små jiggar å poppers...

Även fått minigösar vid trolling mellan flyttningarna som oftast bara gav draget ungefär 3minuter i vattnet sen var de abborre fiske igen.
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Okej! Jo jag kör med ekolod så tänkte prova lite vertikalfiske med. Visste inte att det gick stora bjässar där ute trodde mest det bara va små gäddor efter som dom flesta som har fiskat där och har berättat att dom bara har fått små. Men absolut jag ska ge det något försök! Men är det runt "bananen" som dom kallar det, man ska prova eller finns det andra bra ställen som kan vara värt och testa? Är inte en "fantast" av den sjön så vet inte riktigt var man brukar få fisk eller var fisken brukar hålla till som mest.

Kommentera

Abborrar är alltid kul och fajtas med om det är fin storlek. 3kgs gädda är aldrig fel och få! Ska prova små jiggar och även poppers och se om jag har samma flyt som er tack ska ni ha för era svar! då ger jag västersjön något försök och provar lite där! ska dit nu någon dag under vecka och försöka.

Kommentera

Gör så ge det en chans! Det mesta är smått helt klart. Men har man tur kan man få Gös i 5-6kg klassen, en polare fick en på 5,5 för några veckor sedan. Gädda är också för det mesta smått. Men där går 10+ i sjön. Min största Gös är ca 3 kg. Gädda har jag faktiskt bara fått en och den var runt kilot.
            JAGA PÅ

Kommentera

Var ute igen igår, jävla massa borrar... Jag fick den minsta jag fått på spinnfiske... Tror den vägde runt 60gram haha, polaren fick en gädda på 1.5 på en liten spinnare. Jävla vilken kondition alla gäddor ligger på dock, den följde inte med in till båten för fem öre. Den rusade å rusade, vi trodde de var en fett borre i början innan vi fick se den lilla knubbisen, aldrig varit med om en gädda rusa så hela tiden om och om igen. De brukar bara borrar göra...

Runt 6-8 abborrar å en jävla massa hugg, även 3-4 gäddor.

Körde förbi några stora jävla ekon nere vid bottnen när jag bara korsade sjön... Blåste sjukt mycke så jag gav de aldrig en chans att försöka båten över de, men de var stoooora jävla bågar... Aldrig sett såna i sjön förr, man funderar nu i efterhand om de inte skulle vara värt å stanna båten o försökt ändå...

Blir fan att försöka igen senare i veckan!

Kommentera

Låter gott Snöhäst, Får man fråga vart i sjön ni jagar borrarna? Jag brukar ligga o köra runt bananen i den norra delen av sjön. Skulle vart kul o testa på lite borre fiske också. Även jag tänkte dra ut någon dag i veckan.

Kommentera

Vi har inget speciellt ställe... De är de som är så jävla jobbigt, ibland är de vid ett ställe man vet om.. Ibland hittar man bara dem rakt ute i sjön?!

Har inte förstått var å varför dem gömmer sig på speciella ställen. Allt jag vet är att dem brukar vara vid vassen, som finns runt om hela sjön mer elr mindre haha!

Brukar hitta dem rakt över där man lägger i båtarna, i den vassen. Men ibland är där stendött även där. Där är dock sjukt grunt en bra bit innan man kan nå vassen med sina kast, så börja långt ut å kasta er innåt.

Bästa tiden verkar de dessutom vara precis när solen går ner, så man har inte mycke tid på sig att köra runt å leta... Vilket suger.

Har inte lyckats få något på popper nu på 2 dagar vi varit där... Vet icke varför, dem 3 andra dagarna var popper de som dominerade över jiggande å spinnande, i alla fall om man ser på vilka som fisk störst fisk... Och roligast hugg!

Kusinen fick dock en gös på en liten abborre jigg precis vid solnedgången på 2 metersdjup... Inne vid en slänt vid vassen, de var spännande när den kom upp till ytan!

De verkar som borrarna, gäddorna å gösarna lever sjukt nära varandra. Fast nästan alla kan äta alla... För man kan i ena stunden stå å få små borrar på 200g rätt som de smäller en 2kgs gädda på bara vinden tar spinnaren å den landar 2-3meter bort där man tänkt att den ska ha landat... De är kul vilken fisk de än är, förutom att båten å håven luktar... Äckligt efter man haft en gädda upp, trodde gummerat nät skulle fixa de problemet... Icke.

Dem 500grams borrarna vi fått runt 10st av skulle lätt kunna äta dem minsta gäddorna vi fått... Varför man nu skulle vilja äta gädda

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                    Var ute igen igår, jävla massa borrar... Jag fick den minsta jag fått på spinnfiske... Tror den vägde runt 60gram haha, polaren fick en gädda på 1.5 på en liten spinnare. Jävla vilken kondition alla gäddor ligger på dock, den följde inte med in till båten för fem öre. Den rusade å rusade, vi trodde de var en fett borre i början innan vi fick se den lilla knubbisen, aldrig varit med om en gädda rusa så hela tiden om och om igen. De brukar bara borrar göra...

Runt 6-8 abborrar å en jävla massa hugg, även 3-4 gäddor.

Körde förbi några stora jävla ekon nere vid bottnen när jag bara korsade sjön... Blåste sjukt mycke så jag gav de aldrig en chans att försöka båten över de, men de var stoooora jävla bågar... Aldrig sett såna i sjön förr, man funderar nu i efterhand om de inte skulle vara värt å stanna båten o försökt ändå...

Blir fan att försöka igen senare i veckan!
                    Ja jävlar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                    0 svar
                    144 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Teamkågeröd  
                    Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                    3 svar
                    177 visningar
                    0 gillar