Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hade varit svårt att reglera. Men Malmö stad äger väl vattnet antar jag. Sen är det väl bara att införa fiskekort eller nåt. Hade varit tungt att fixa fram antar jag. Vem bryr sig.
    Tror att man från kommunens sida gärna slipper bry sig. Sen bryr sig inte de flesta av dem som fiskar. Svårt att väcka opinion för vår sak.
    Men det finns ju politiker som också gillar att fiska i kanalen. Det vet jag. Kan slå en signal till ett fiskande kommunalråd och kolla om det kan vara lönt att jobba på någon reglering.

    Fiskade för övrig en timme idag vid 18-tiden, men helt utan fisk på kroken. Samma ställe som innan idag. Svårt att förutse var abborren finns vid olika tider. Någon som har lite koll får gärna dela med sig.

    Kommentera


    • #12
      Skriv en rad till Fritidsförvaltningen och ta med gatukontoret också för säkerhets skull, glömde också parkförvaltningen.
      Men får man spinnfiska i kanalen har för mej att det är bara mete med typ toppknutet som är tillåtet för att undvika olyckor för förbipasserande. Detta stod i en broschyr en gång i tiden.
      Tumlaren
      trolling är livet

      Kommentera


      • #13
        har inte döday en borre nått alls i mitt liv!!! men ja va där o snakka med en som hade tatt ca 80 st abborrar då ja var där i helgen men de va inga över 200g som han skulle mala de e ju helt fel i huvet då tänker man inte ett dugg på framtiden tänk om alla hade gjort så de hade ju blitt lika dåligt fiske som torsken e nu borde va fiskestopp i 10 år men de e tyvärr inte genomförbart
        Malmö Sportmetare

        Kommentera


        • #14
          MårtenS ...

          Vart står du när du fiskar borre Tacksam för svar
          SFK Spinnaren

          Kommentera


          • #15
            Endast mete tillåtet i kanalen...

            Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
            Skriv en rad till Fritidsförvaltningen och ta med gatukontoret också för säkerhets skull, glömde också parkförvaltningen.
            Men får man spinnfiska i kanalen har för mej att det är bara mete med typ toppknutet som är tillåtet för att undvika olyckor för förbipasserande. Detta stod i en broschyr en gång i tiden.
            Tumlaren
            Som i rubriken. Sådana är reglerna. Tar man en mask på jiggkroken blir det ju spinnmete... en bra kompromiss

            Dock blir det väl knappast någon påföljd om man blir tagen...
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

            Kommentera


            • #16
              Amiralsbron stod jag senast. Annars mest vid hovrätten.
              Imorgon vid 08.00 står jag där innan jobbet.

              Var står det att endast mete är tillåtet?

              Det finns dock en lokal ordningsstadga som säger att det är förbjudet att fiska från broarna.

              Kommentera


              • #17
                Det dær med att fisket ær olika bra vid olika tidpunkter? Kan det inte vara så att abborrarrna finns i kanalen på morgonen, och i plastpåsar på eftermiddagen? Svårt att få dom att nappa nær dom ligger i en plastpåse..
                Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
                  Det dær med att fisket ær olika bra vid olika tidpunkter? Kan det inte vara så att abborrarrna finns i kanalen på morgonen, och i plastpåsar på eftermiddagen? Svårt att få dom att nappa nær dom ligger i en plastpåse..
                  Tänkte inte på det, men där har du det.

                  För övrigt så är bestämmelserna om fiske i kanalen så här:

                  "Fiske med kastspö får inte bedrivas från broar som upplåtits för allmän trafik. I kanalerna får fiske på annat sätt inte ske så att trafiken hindras eller störes i eller kring
                  kanalerna."


                  Den lokala ordningsstadgan finns till bara för att trafiken ska funka.
                  Men det skulle kunna gå att få in ytterligare en ordningsstadga som reglerar hemtagning av fisk. Vi får helt enkelt lobba för detta.

                  Kommentera


                  • #19
                    Nån som vill ha sällskap på borrefisket? Jag skulle kunna tänka mig hänga på men vågar nog inte gå ner själv, har alltid tyckt att ensamma fiskare mitt i stan ser väl sorgliga ut.
                    Är det blåål eller vralåk?

                    Kommentera


                    • #20
                      "Nån som vill ha sällskap på borrefisket? Jag skulle kunna tänka mig hänga på men vågar nog inte gå ner själv, har alltid tyckt att ensamma fiskare mitt i stan ser väl sorgliga ut."

                      Hahaha, det har du fanimej rätt i - har inte tänkt på det

                      Ska tyvärr inte fiska, men det lär ju inte vara någon brist på sällskapande fiskare om du ställer dig vid polishuset med omnejd.
                      KNÆK OG BRÆK

                      http://trosansfiske.blogspot.se/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 877 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      190 988 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 076 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      579 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      486 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X