Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • "Någon som testat att ha en vanlig jigg som upp-hängare och ett blysänke?? Ibland är det effektivt det blir en annan rörelse på jiggen utan skallen."

    Det du beskriver är ju just det som nu för tiden kallas dropshot, och som gör att tillverkare och butiker kan sälja på oss fiskeidioter ytterligare spön och krims krams.

    Kommentera


    • Fördelen med blytyngd och upp-hängare är att den även går att veva in långsamt man behöver inte stå och nöta på samma plats ha bara inte en allt för lång tafs till upp-hängaren då kan du missa krokningen.

      Den andra jag nämnde är ju bara att sätta dit en metkrok på linan på med jiggen på den och blysänke av valfri sort ovanför.

      När jag fiskar i kanalen vill jag inte ha dom försiktiga borrarna det brukar va fel storlek på dom
      Dom som ligger på 0.5kg och uppåt hugger utan tvekan och står inte och naffsar, mindre en dom är inte intressanta.
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-10-05, 22:54.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
        "Någon som testat att ha en vanlig jigg som upp-hängare och ett blysänke?? Ibland är det effektivt det blir en annan rörelse på jiggen utan skallen."

        Det du beskriver är ju just det som nu för tiden kallas dropshot, och som gör att tillverkare och butiker kan sälja på oss fiskeidioter ytterligare spön och krims krams.
        Vill inte vara en besserwisser men en upphängare med blysänke är ett paternostertackel

        Vid dropshottackling så sitter kroken direkt på linan. Som här:http://www.bassfishinglures.biz/wp-c...8/dropshot.jpg

        God natt alla ni som ännu inte sover!
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • Ja det heter så alldeles rätt och med försiktiga borrar finns nog inget bättre en ett hederligt flöte med krok och mask

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Ja det heter så alldeles rätt och med försiktiga borrar finns nog inget bättre en ett hederligt flöte med krok och mask
            Vilka skallar använder du??
            Twintail?? Vilken storlek?

            Kommentera


            • Jag brukar bara köra twintail eller Curleytail med 10gr svarta skallar det är mest min fru som testat alla konstiga varianter under tiden jag metarFinns även en mask-liknande jigg jag ska försöka hitta, som jag sagt tidigare lägger jag upp en bild när jag hittar en.

              Jag har fiskat över 20år i kanalen så jag har nog sett det mesta, för mig är vattenstånd och strömmar det viktigaste, brukar även köra efter att ju kallare det är ju längre ut mot centralen står dom stora.

              Högtryck och nordväst/väst vindar är bäst då fylls kanalen på med vatten, helst ska det även va under 10gr varmt.

              Dom största jag själv fått har jag alltid tagit mellan börshuset och runt broarna framför Centralen har även kunnat va bra där dom har lagt den förbannade cykel parkeringen och hela vägen upp till kanot-klubben

              Om ni använder upphängare eller sätter jiggen på metkrok se till att ha lekande annars tvinnar sig linan något så in i helv.....

              Jag skulle vilja se att ni andra får upp ett stort gäng med borrar på över 1,5 kg, jag och dom andra jag fiskade med förr har dragit upp massor genom åren, förra året hade jag dåligt med tid och tyckte inte fisket var så bra därför blev det inte så många över 1 kg, tror det blir bättre i år när dom öppnat vid börshuset igen men sorgligt nog har dom stängt inloppet till parken så där blir det nog sämre..

              En kul grej är att kasta precis när rundan kört förbi, värkar knäppt men när den sätter rörelse i vattnet brukar dom hugga.

              Kommentera


              • Någon ska till kanalen imorgon??

                Kommentera


                • Saxat från Sportfiskegiganten

                  Utspridda abborrar i kanalen

                  http://www.sportfiskegiganten.se/nyh...hp?newsID=1073

                  kolla också

                  Ovanlig abborre fångad i Danmark

                  http://www.sportfiskegiganten.se/nyh...hp?newsID=1075

                  den Ni !!!!!!!!!!!!!

                  Kommentera


                  • Jag tänker köra ett 4-6 timmars pass och se jag startar vid Centralen och tar mig i parken om det blir sämre, skall blanda mete och Twintail i cola-färg.

                    skitfiske till er alla....

                    Kommentera


                    • Tja hur gick et Jörgen???.

                      Jag stod vid Polishuset, hade bestämt mig för att ta tag och lära mig Dropshot, och det gick ganska bra massor med hugg och någon släppte vid kanten, vet ej om jag har riggat fel, men det var jävligt skoj.. Stod där ca 3 timmar..

                      Var inne på giganten. Och någon gång i november så ordnar dom ett tävling vid kanalen, längst abborre gäller C&R som gäller..
                      Ni kan se mer information på deras hemsida. Tycker det är skit skoj och kommer så klart vara med..

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 889 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 047 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 099 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      586 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X