Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Problemet med UL är att det blir svårt att kasta långt annat än i rejäl medvind. Däremot är bombarda med fluga ett bra alternativ i mitt tycke. Det samlar oftast inte upp lika mycket tång som kustdragen och är nog minst lika fångstgivande, generellt sett.

    Kommentera


    • UL funkar nog fint om du går längst inne i pisseviken där behövs inga kast-längder. bombardan är oxå bra, den gamla plastkulan funkar också fint. tror det kan bli riktigt kul med UL och en 2-3kg öring

      Kommentera


      • jag och tim ska ses vid kanalen 09.00 idag, han tänker meta lite och jag ska pröva jigga. jag har dock inga förväntningar att få något men vi får se vad som händer.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
          Problemet med UL är att det blir svårt att kasta långt annat än i rejäl medvind. Däremot är bombarda med fluga ett bra alternativ i mitt tycke. Det samlar oftast inte upp lika mycket tång som kustdragen och är nog minst lika fångstgivande, generellt sett.
          UL fungerar utmärkt under de flesta förhållanden om man komponerar ihop en vettig utrustning för beten 5-10 gram och har ett bra urval av beten. Med rätt prylar kastar man relativt sett mycket långt med till exempel en 12 grams Gladsaxvobbler. Normalt sett är inte korta kast vid pålandsvind ett problem då öringen oftast kommer mycket nära oss under de mer upprörda förhållandena. Själv har jag nog mest använt ett 5,6 fots spö vid vadfiske, men det är helt klart en fördel med ett lite längre spö. Personligen skulle jag för satsa på ett kit för lättspinn som kastar bäst med vikter mellan 5-15 gram och en spölängd runt 9 fot. Med ett sådant kit reder man ut allt finlir + lätt bombardafiske.

          /Robin

          Kommentera


          • fisket i kanalen igår morse gav bara 2 abborrar, den ena på jigg det andra bottenmetad på mask. hade några hugg på bottenmetet men stod en bit bort nät bjällran gick igång så hann inte göra mothugg.

            idag ska vi köra ett bottenmete pass efter skrubba i trelleborgs hamn

            Kommentera


            • Skitfiske på dig, tror du kan börja köra öring där nu, bara den djävla pålandsvinden vänder startar jag också, har investerat i gasmask till denna säsongen, kommer att användas vid behov när man fiskar i Sveriges rövhål

              Kommentera


              • Du Jörgen, jag tvivlar på att det lurar öring där vi drar skrubba... Haha

                Kommentera


                • Helt rätt, men om det inte är för jobbigt att flytta sig åt sidan till områdena som stinker så borde öring va betydligt roligare en skrubba eller ??? skitfiske på er

                  Kommentera


                  • vi står och fiskar skrubba i hamnen var någonstans står du och fiskar efter öring jörgen?
                    får man något när man fiskar där egentligen?

                    Kommentera


                    • Jag brukar ställa mig i Gislövs hamn tack vare att det är bekvämare ett stå där, men nere i stanken bakom maxi står också mycket folk, Har haft betydligt bättre utdelning på Öringen i Trelleborg en i Malmö, ok inga Jättefiskar men om man räknar antal.
                      Blev förvånad över det när jag flyttade hit från Malmö, trodde det skulle va tvärtom. men max 30gr drag annars sitter du i botten hela tiden!

                      Vindarna har gjort att jag inte kommit ut här detta året men så fort dom blir ok startar jag, ser ut som det skulle lugna sig någon dag i helgen och då kör jag.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 910 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 157 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 07:33
                      3 svar
                      607 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      510 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X