Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • vi var där idag, kom dit bid 6 tiden, slängde ut bottenmetet medans vi meckade ihop jigg-spöna, tog inte mer än några minuter innan första huggen kom, bjällran på spöet pingla uta helvete men satt och knöt lina vid en bänk en bit bort, så missade hugget. drog upp och satte på ny mask, kastade ut igen, ställde mig och började jigga, så kom nästa hugg på bottenmetet. halt gräs gjorde att jag inte hann till spöet i tid, ny mask, nytt kast, hände inget på 10 minuter, ställer mig och börjar jigga igen - då kommer nästa hugg. hann självklart inte mothugget då heller... men det blåste och var allmänt tråkigt att jigga eftersom man inte kunde ha spänd lina. så vi packade ihop och drog hem, kul att veta att där finns nåt som hugger iallafall (: vi ska som sagt dit igen på fredag kväll/natt, ett gäng på 4-5 pers. skriver hur det gick efter fisketuren (:

    Kommentera


    • Prova lite olika platser man vet aldrig var dom tar vägen, att du fick mycket på en plats förra året betyder inte dom är där nu, det hemska med fisk är att dom kan simma skitfiske på dig.

      Kommentera


      • Det som räddat borrebeståndet i kanalen såhär långt tror jag är att det inte fiskas särskilt mycket på småborrarna som finns i kanalen under den varma årstiden, och inte heller på storborrarna ute i sundet under sommaren. Men om folk fortsätter att ta hem hinkvis med fisk under höstarna vete fan hur länge det kommer att hålla.

        Kommentera


        • Det är dom sista 3-4 åren det har minskat drastiskt trots att antalet fiskare också minskat markant, det enda vi kan hoppas på är som du säger folk ger fan i att fiska dom under stora delar av året och tar upp rimliga mängder oavsett om dom kör C&R eller inte.

          Sedan är byggena säkert en bidragande orsak också jag har märkt stor skillnad, förr har det funnits enorma mängder från länsrätten och in i parken, nu har det ju byggts en ny länsrätt och en ny bro där man kan köra bil bort till museet efter det blev fisket där en katastrof jämfört med tidigare. förra året stängde dom ju även vid börshuset.

          Sen den där förbannade cykelparkeringen vid centralen har nog också gjort sitt, hela den delen var kanonfiske förr nu kan man inte få ner jiggen i vattnet där

          Skall bli spännande att se hur det går, kommer att köra mina kola-färgade twintail med svarta 10gr skallar som vanligt det funkar alltid kanon gäller bara att bli klok på var fisken står detta året.

          Kommentera


          • Precis hemkommen efter en runda i stan. Fiskade borta vid polishuset, tror det är stället så många här har pratat om. (Va i alla fall en stor polisskylt) . Gick o drop shota men kände ingenting. Satt några och bottenmeta, dem fick några mörtar men inga abborrar. Nu bär det av på jobbresa utomlands i början av nästa vecka så inget mer fiske fören man är tillbaka i malmö om någon vecka.

            Kommentera


            • Bete

              Hej!

              Jag och en kompis tänkte gå till kanalen och fiska.
              Jag har bara fiskat i sjöar innan.
              Funkar det med ett vanligt metspö och en bit räka på kroken, eller rekommenderar ni annan utrustning/bete?

              Kommentera


              • absolut funkar det att meta,
                flöte som bottenmete, räka som
                mask. jag tycker ju helt
                klart att det är roligare och mer action i jigg,
                men smaken är som röven (: stick dit och prova iallafall, säsongen i kanalen är ju ett tag ifrån sin början. men på fiskekompaniet hade det kommit in en kille som sa att han drog 15 st härom dagen

                Kommentera


                • Dubbel

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av andyyyy Visa inlägg
                    vi var där idag, kom dit bid 6 tiden, slängde ut bottenmetet medans vi meckade ihop jigg-spöna, tog inte mer än några minuter innan första huggen kom, bjällran på spöet pingla uta helvete men satt och knöt lina vid en bänk en bit bort, så missade hugget. drog upp och satte på ny mask, kastade ut igen, ställde mig och började jigga, så kom nästa hugg på bottenmetet. halt gräs gjorde att jag inte hann till spöet i tid, ny mask, nytt kast, hände inget på 10 minuter, ställer mig och börjar jigga igen - då kommer nästa hugg. hann självklart inte mothugget då heller... men det blåste och var allmänt tråkigt att jigga eftersom man inte kunde ha spänd lina. så vi packade ihop och drog hem, kul att veta att där finns nåt som hugger iallafall (: vi ska som sagt dit igen på fredag kväll/natt, ett gäng på 4-5 pers. skriver hur det gick efter fisketuren (:
                    Hur har det gått andyyyy? får ju hålla oss uppdaterade

                    Kommentera


                    • Jag provade en sväng runt kanalen idag. Enda livstecknet i vattnet några änder som simmade förbi.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 889 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 047 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 099 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      588 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X