Havsöringspremiär i Skåne! (1/1) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringspremiär i Skåne! (1/1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ja förra året hade jag också kanon fiske under denna period, sena mars- mitten april, exempelvis tog jag och polaren sju fiskar tillsammans på två timmar och tappade ett gäng (alla var i stort sett stöpta i samma 45-50 cm form) hade nog blivit mer om det inte hade varit för min feber.
    KNÆK OG BRÆK

    http://trosansfiske.blogspot.se/

    Kommentera


    • #22
      Premiär

      Mitt första skrivande i detta forum
      Vi har testat ett par dagar i rad nu både rustningshamnen i glumslöv och vid lindeshamn i landskrona, men ingen har det blivit ännu.
      Vad gäller typ för temp vattnet morgon kväll vad skall man tänka på för att få havsöring.
      mvh
      Mats

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Brownie Visa inlägg
        ...Du Mandatory, du kommer ju från Ryd. Det är precis söder om Åsnen väl? Har varit där i närheten på semester flera gånger och fiskat gädda. Då har du det inte så långt till en del heta ställen i Blekinge och Österlen. Eller hur?
        Det stämmer bra, fiskar dock väldigt sällan i Åsnen. Var har ni då varit?
        Ja de blir mest blekinge å man börjar få lite koll på ställena, men de blir några turer till österlen me, har typ 15 till Kivik, så man kör ju inte ner lördag, söndag varje helg men blekinge blir de varje helg tills näbbgäddorna har invaderat kusten.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av mandatory Visa inlägg
          Det stämmer bra, fiskar dock väldigt sällan i Åsnen. Var har ni då varit?
          Ja de blir mest blekinge å man börjar få lite koll på ställena, men de blir några turer till österlen me, har typ 15 till Kivik, så man kör ju inte ner lördag, söndag varje helg men blekinge blir de varje helg tills näbbgäddorna har invaderat kusten.
          I Åsnen brukar jag hyra båt vid den där naturcampingen. Den ligger på en ö i mitten. Om man kör från Ryd mot Växsjö så kommer den efter den långa bron. Där i krokarna har jag fiskat en del. Det har inte gått sådär superbra men i juli-augusti är det inte så lätt heller.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Brownie Visa inlägg
            I Åsnen brukar jag hyra båt vid den där naturcampingen. Den ligger på en ö i mitten. Om man kör från Ryd mot Växsjö så kommer den efter den långa bron. Där i krokarna har jag fiskat en del. Det har inte gått sådär superbra men i juli-augusti är det inte så lätt heller.
            Känns som att vi snackar Getnö, om de inte är Blidingsholm...? Eller ligger den ut mot Vämboön eller Sirkön? Finns ju tre vägar till Växjö så vet ej vilken du menar..men nån lång bro känner jag inte igen..

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av mandatory Visa inlägg
              Känns som att vi snackar Getnö, om de inte är Blidingsholm...? Eller ligger den ut mot Vämboön eller Sirkön? Finns ju tre vägar till Växjö så vet ej vilken du menar..men nån lång bro känner jag inte igen..
              Sirkön var det! Campingen och båtuthyrningen ligger vid sydspetsen.

              Kommentera


              • #27
                vart går gränsen är det typ båstad och ner som gäller för havsöringsfiske nu eller är det ännu längre ner?? någon som kan säga vart gränsen går om inte annat??

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                7 svar
                4 890 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg neo333
                av neo333
                 
                Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                944 svar
                191 055 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Xperten83  
                Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                443 svar
                67 107 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peje
                av Peje
                 
                Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                3 svar
                591 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg neo333
                av neo333
                 
                Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                7 svar
                492 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Donatorn  
                Arbetar...
                X