Abborrfiske på Ön i Limhamn? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborrfiske på Ön i Limhamn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Abborrfiske på Ön i Limhamn?

    Hejsan,

    Jag var ute en sväng på Ön i Limhamn idag och dängde makrillhäckla (ingen utdelning). Till min förvåning fick dock sällskapet bredvid mig en rätt så fin abborre på sin häckla. Jag trodde att Öresund var för salt för abborrar men en gentleman jag träffade därute hävdade bestämt att abborrfisket var fint under augusti. Är det någon som kan bekräfta eller dementera detta? I mina ögon är abborre ett helt ok alternativ när makrillen inte är på plats...

    Jag är lite tveksam till tidigare nämnda gentlemans trovärdighet då han hade fångat ett antal 2 kilos borrar på platsen samt dessutom tappat en 10 kilos öring där...

    /Lars

  • #2
    Visst finns det gott om abborrar runt Malmö.
    Jag har dykt ute på Sibbarp, ca.50m utanför bryggorna och sett stora stim med fin abborre.
    Jag har oxå dykt på Lernacken för att kolla ev. öringsspotts och sett fin abborre där.
    Provade oxå att snokla ute vi ön men strömmen är oftast för stark.

    Lycka till.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Mittomin Visa inlägg
      Visst finns det gott om abborrar runt Malmö.
      Jag har dykt ute på Sibbarp, ca.50m utanför bryggorna och sett stora stim med fin abborre.
      Jag har oxå dykt på Lernacken för att kolla ev. öringsspotts och sett fin abborre där.
      Provade oxå att snokla ute vi ön men strömmen är oftast för stark.

      Lycka till.
      Ser man på! Då får lätta spöt följa med nästa gång, borde kunna vara ett bra ställa att testa Carolina-riggen kanske, det har jag varit sugen på ett tag nu...

      Tack så mycket!
      /Lars

      Kommentera


      • #4
        nån som fiskar i högboda

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av larsak Visa inlägg
          Hejsan,

          Jag var ute en sväng på Ön i Limhamn idag och dängde makrillhäckla (ingen utdelning). Till min förvåning fick dock sällskapet bredvid mig en rätt så fin abborre på sin häckla. Jag trodde att Öresund var för salt för abborrar men en gentleman jag träffade därute hävdade bestämt att abborrfisket var fint under augusti. Är det någon som kan bekräfta eller dementera detta? I mina ögon är abborre ett helt ok alternativ när makrillen inte är på plats...

          Jag är lite tveksam till tidigare nämnda gentlemans trovärdighet då han hade fångat ett antal 2 kilos borrar på platsen samt dessutom tappat en 10 kilos öring där...

          /Lars
          Både ute på Ön samt vid Gröna räcket har jag fått samt sett stora abborrar, dock inte i tvåkilosklassen, men gott och väl från halvkilot till närmre ett och ett halvt. Det rör sig mycket sötvattenfisk runt Malmös kuster, stora idar och abborrar är nästan vanligare fångster på bottenmete på sommaren än vanliga saltvattenfiskar (visst en viss överdrift men det finns gott om dem).
          KNÆK OG BRÆK

          http://trosansfiske.blogspot.se/

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
            Både ute på Ön samt vid Gröna räcket har jag fått samt sett stora abborrar, dock inte i tvåkilosklassen, men gott och väl från halvkilot till närmre ett och ett halvt. Det rör sig mycket sötvattenfisk runt Malmös kuster, stora idar och abborrar är nästan vanligare fångster på bottenmete på sommaren än vanliga saltvattenfiskar (visst en viss överdrift men det finns gott om dem).
            Shit nu börjar jag bli riktigt sugen! Vart finns det här "gröna räcket"?


            /Lars

            Kommentera


            • #7
              Gröna räcket är en gammal klassik fiskeplats i Malmö.
              Skrubba hela året och på hösten sill.
              Men vi har fått både abborre, torsk, makrill och vittling där.
              Det ligger vid vaktgatans slut i Limhamn.

              Kommentera


              • #8
                Dom håller på att bygga om där så fiska där går nog tyvärr inte!
                Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

                Kommentera


                • #9
                  Sist jag var ute vid gröna räcket blev det endast lite sill, fastän vi riktade fisket mestadels mot plattfisk. Kanske var en dålig dag helt enkelt, även om bottenmete med räka brukar gå hem. Någon som vet om plattfiskarna är där ute nu, eller var det är bäst av fånga dem i malmötrakten? Om man dra rut på Ön, är det mer givande att fiska mot gröna räcket eller prova andra sidan? Torskmöjligheterna kanske finns med?
                  Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

                  Arter på fluga - 21+4
                  Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

                  Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

                  Kommentera


                  • #10
                    Någon som har koll på sibbarp? Hur är det med abborre där (Badbryggorna, badviken, brofästet)?
                    Vad funkar bäst? Jigg, mete spinnare?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    4 891 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                    944 svar
                    191 058 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xperten83  
                    Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                    443 svar
                    67 107 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peje
                    av Peje
                     
                    Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                    3 svar
                    592 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                    7 svar
                    493 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Donatorn  
                    Arbetar...
                    X