Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kolla med fiske och fiskar, om någon har det borde det va dom, där finns ju en kyl.

    Kommentera


    • Jag gjorde mitt premiärfiske (någonsin, inte bara för året) ute på ön i onsdags, men jag blev inte klok på hur det skulle gå till.

      Tackel (knöt ihop enligt teamlillamy:s beskrivning) var nog ok, och jag körde med räka (delar av vanlig kokt hel från livsmedelsbutik), så det var inte det som inte fungerade. Däremot så hade jag svårt att veta var man skulle fiska någonstans.

      Först körde jag vid den gamla industripiren på norra sidan och kastade utåt. Det var rätt så hård vind, men det kändes ändå som att det gick att hålla botten. Djupt var det, men inget napp. Sedan fiskade jag också en del inåt land (i hamninloppet, kanske femtio meter inåt land från den lilla radarn), men där fick jag bottennapp flera gånger, med resultatet att mina fina tackel gick åt skogen.

      Någon som har tips på hur man undviker bottennapp? Eller fiskar jag från fel ställe? Går det att fiska från betongpirarna, eller det är helt fel? (Alla andra som jag såg fiskade inåt land, men det kan ha berott på att vinden var rätt så rå...)

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Deerex Visa inlägg
        Någon som har tips på hur man undviker bottennapp? Eller fiskar jag från fel ställe? Går det att fiska från betongpirarna, eller det är helt fel? (Alla andra som jag såg fiskade inåt land, men det kan ha berott på att vinden var rätt så rå...)
        Om du kör med ett vanligt sänke kan du prova att byta ut det mot ett slangsänke istället.

        Kommentera


        • Jag har skrivit lita på förra sidan i denna tråden när det gäller betongpirar och var det är bra att fiska.
          Ang tackel så kolla dom vanliga bottenmetena du köper i butik och gör en lika dan. Att få tång på kroken är nästan oundvikligt men fastna händer inte så ofta om du vevar in i ett ok tempo.
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-04-03, 07:06.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av lassen77 Visa inlägg
            tänkte prova en sväng efter plattisar i dag igen var nere i måndags kväll och fick 5 st och 2 av dem var på över 1.5 kilo men som sagt de e väldigt försiktiga när de nappar ska pröva med räcka och vanlig mask tänkte jag.
            någon annan som provat med vanlig mask
            eller som vet vart man kan få tag i borstmask i malmö?
            Två st över 1,5 kg det är bara att gratulera det är riktigt stort. Har du någon bild på dom? att dra 2 st som är så pass stora är högst ovanligt!!

            Fiske & fiskar har ingen borstmask längre. Närmast är sportfiskedepån i Helsingborg.
            Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2011-04-03, 09:14. Anledning: La till text
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

            Kommentera


            • kul

              Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
              Två st över 1,5 kg det är bara att gratulera det är riktigt stort. Har du någon bild på dom? att dra 2 st som är så pass stora är högst ovanligt!!

              Fiske & fiskar har ingen borstmask längre. Närmast är sportfiskedepån i Helsingborg.
              var det piggvar kanske de blir större?

              Kommentera


              • Ha

                Nu jäklar

                Jag och farsan försökte med plattfisk idag, hade nog lite för tungt sänke (60g) ska köpa en 10grammare, MEN grabbar farsan fick 2 stora torskar med bottenmete och räkor!! Och det va flera andra som fick torsk också, spinner, sänke, mm.

                Längst ut på "piren" på ön. Ses där i morgon

                ps, jag gav några räkor till killarna bredvid mig, och dom fick också torsk

                Kommentera


                • Jag skulle också va glad om jag fick se en bild på dom 2 på 1,5 kg styck, var det rödspätta eller skrubbor ?? piggvar har jag inte sett på evigheter där ute, har själv fått en för många år sedan, kommer bara ihåg att den var tung och ful!

                  Kommentera


                  • fyyfan snuten det låter riktigt kul! var det på dagen eller kvällen ni fick torsk på bottenmete? (tidpunkt ungefär) då jag jobbar i limhamn hade jag tänk börja köra till ön och fiska 1-2 timmar varje dag efter jobb. hade tänkt kasta ut bottenmete med räka efter plattfisk & torsk medans jag kastar med skeddrag efter öring (kan man få torsk på skeddragen också?)

                    skitfiske!

                    förresten, min klasskamrat var på ön igår och fiskade, han fick en öring på 3-4kg, är det vanligt att få öring där eller? har investerat ett 9fot spö och öringdrag detta året så hade tänkt köra öringpremiär denna veckan, tips uppskattas!
                    Senast ändrad av andyyyy; 2011-04-05, 19:18.

                    Kommentera


                    • Jo skeddrag typ Wiggler och Snaps är ju standard vid torskfiske från land.

                      En öring på 3-4 kg är en riktigt bra fångst och definitivt ingen vardagsmat på Ön, men visst, är man där vid rätt tillfälle och har lite flyt så.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 889 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 007 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 094 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      586 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      489 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X