Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ingen som helst erfarenhet men det ser helt klart spännande ut. Undrar hur länge garnet håller? Känns som det är värt att plundra sambons garnlåda på lite silkesgarn...
    Edit: Fick visst lite svar där...

Kommentera

• Tror inte ett garn håller för mer en 10 fiskar så om ni räknar med mycket horngädda ladda upp med ett par paket om dagen.

Tror inte det är vanligt silkesgarn, känns lite annorlunda, betydligt strävare och tovigare en butikernas garn.

Kommentera

• Ursprungligen postat av SulanHenke Visa inlägg
        Ingen som helst erfarenhet men det ser helt klart spännande ut. Undrar hur länge garnet håller? Känns som det är värt att plundra sambons garnlåda på lite silkesgarn...
        Edit: Fick visst lite svar där...
        Jag köpte ett paket innehållandes 8 stycken garn för 29:- på Sportfiskegiganten. Verkar vara ett specialgarn ja, de fastnar precis överallt!
        Fiskekompisar? Logga ut och häng med CityPolarnas Fiskeklubb, där fokuset lika mycket är det sociala umgänget som själva fisket!

Kommentera

• Ok, man får väl ta en tur upp dit bara för att testa ett paket helt enkelt...

Kommentera

• Jag testade förra året tyckte inte alls det var bra. Fick inte ett skit, men jag fick med krok både innan och efter jag körde med det. Jag har hört mest possitivt dock.
            Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
            Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

• Dom har funnits ute på marknaden minst en gång tidigare men försvann igen, förmodligen gick dom inte att sälja.... som jag skrev tidigare är dom bra när det är mycket gräs och skit i vattnet annars är krok att föredra.

Obs att lägga både rena garn och drag med garn för sig själv i lådorna annars snurrar dom in sig i precis allt och ni får ta fram saxen för att lossa dom.

Kommentera

• Jag körde med Silkeskrogen ifjol. Både för- och nackdelar naturligtvis, men personligen tycker jag fördelarna överväger. För de som ibland glömmer bort att veva på slutet är det rena klippen. Frun och de 2 barnen (8 och 10 år) gjorde inte av med några drag alls när vi körde silkeskrogen. Med krok gick det några stycken.

En annan fördel är att det inte blir felkrokningar. Det är inte särskilt kul att inför barnen veva in horngäddor där kroken sitter i buk eller ögon. Mycket trevligare då med garn. Dessutom håller jag inte med om att det skulle vara svårare att lossa än krokar. Håll i draget och låt fisken sprattla loss. Fungerade varje gång!

Nackdelen är naturligtvis att garnet fastnar precis överallt i fiskelådan, dragkedjor, rulle och annat. Men fördelarna väger helt klart över! Köp och testa, det är ju inte direkt en gigantisk investering :-)

/ Sickan
                // Sickan
                Skurup, Skåne

Kommentera

• Har Horngädda kommit? Är det någon som vet det?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mczon Visa inlägg
                    Har Horngädda kommit? Är det någon som vet det?
                    Läser du lite högre upp på sidan så ser du att det finns de som har tagit någon enstaka än så länge, men inte i de mängder som kommer senare.
                    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

• Tack!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      204 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      233 visningar
                      0 gillar