Dom har funnits ute på marknaden minst en gång tidigare men försvann igen, förmodligen gick dom inte att sälja.... som jag skrev tidigare är dom bra när det är mycket gräs och skit i vattnet annars är krok att föredra.
Obs att lägga både rena garn och drag med garn för sig själv i lådorna annars snurrar dom in sig i precis allt och ni får ta fram saxen för att lossa dom.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Jag testade förra året tyckte inte alls det var bra. Fick inte ett skit, men jag fick med krok både innan och efter jag körde med det. Jag har hört mest possitivt dock.
Lämna en kommentar:
-
Ok, man får väl ta en tur upp dit bara för att testa ett paket helt enkelt...
Lämna en kommentar:
-
Jag köpte ett paket innehållandes 8 stycken garn för 29:- på Sportfiskegiganten. Verkar vara ett specialgarn ja, de fastnar precis överallt!Ursprungligen postat av SulanHenke Visa inläggIngen som helst erfarenhet men det ser helt klart spännande ut. Undrar hur länge garnet håller? Känns som det är värt att plundra sambons garnlåda på lite silkesgarn...
Edit: Fick visst lite svar där...
Lämna en kommentar:
-
Tror inte ett garn håller för mer en 10 fiskar så om ni räknar med mycket horngädda ladda upp med ett par paket om dagen.
Tror inte det är vanligt silkesgarn, känns lite annorlunda, betydligt strävare och tovigare en butikernas garn.
Lämna en kommentar:
-
Ingen som helst erfarenhet men det ser helt klart spännande ut. Undrar hur länge garnet håller? Känns som det är värt att plundra sambons garnlåda på lite silkesgarn...
Edit: Fick visst lite svar där...
Lämna en kommentar:
-
Ingen som helst erfarenhet men det ser helt klart spännande ut. Undrar hur länge garnet håller? Känns som det är värt att plundra sambons garnlåda på lite silkesgarn...
Lämna en kommentar:
-
Jag har testat det förra året, båda för och nackdelar, skall du slänga tillbaka fisken så använd krok, dom trasslar in sig rejält så oftast får du knäcka näbben för att få loss garnet, dom klarar inte så många fiskar innan dom är slut och måste bytas, du kan inte se det men märker det helt enkelt på att fisken inte fastnar mer.
Du kan inte råka få en Hö på garnet vilket alltid är en trevlig överraskning med krok.
En stor fördel är att garnet inte samlar gräs och skit vilket krokar gör så du kan fiska i lite smutsigare vatten utan problem.
Lämna en kommentar:
-
Då har förtruppen näbbgäddor rundat Kronborgs Slott, enl danska tidningen Nordkysten.
Då är de snart här! Till mångas förtret, men till lika mångas glädje. Tänkte testa silkeskroken i år. Någon som har erfarenhet av detta kroklösa fiske?
Lämna en kommentar:
-
Tog idag första horngäddan för året. Det var från lernacken. Farsan har tagit en från småbåtshamnen. Näbbisarna kämpar inte emot bara följer med. Antagligen för att det är så kallt i vattnet. Det är mellan 5-6 grader. Dem är inte pigga. Min gissning är att det finns en hel del där ute.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
204 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg