Haha okej då får jag väl vänta en månad till då! hade hoppats pga tidig vår att dom kanske skulle anlända lite tidigare
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Från hamnbassängerna är det vanligt med småsej. För smått att ta med sig hem för det mesta dock.
Det har tagits fisk från alla möjliga platser på Ön, men en bra utgångspunkt är de norra betongpirarna/kajerna. Bassängen funkar också beroende på vad man är ute efter.
Jag gjorde en karta en gång som jag lade upp i en tråd här, leta lite så hittar du den nog. Jag lade den in egen tråd.A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inläggFrån hamnbassängerna är det vanligt med småsej. För smått att ta med sig hem för det mesta dock.
Det har tagits fisk från alla möjliga platser på Ön, men en bra utgångspunkt är de norra betongpirarna/kajerna. Bassängen funkar också beroende på vad man är ute efter.
Jag gjorde en karta en gång som jag lade upp i en tråd här, leta lite så hittar du den nog. Jag lade den in egen tråd.
Hur smått är för smått för att ta med sig hem då?
Jag fiskar efter allt som vill nappa
och räcker det med skeddrag? eller borde man ha häcklor också?
inte minsta lilla aning om vad den tråden kan heta?
Och tack för dina tips! det uppskattas!
Kommentera
-
Tråden heter "Karta fiskeplatser i Malmö"Ursprungligen postat av Hansnubben Visa inlägg
inte minsta lilla aning om vad den tråden kan heta?
Kommentera
-
Varsågod.Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inläggFrån hamnbassängerna är det vanligt med småsej. För smått att ta med sig hem för det mesta dock.
Jag gjorde en karta en gång som jag lade upp i en tråd här, leta lite så hittar du den nog. Jag lade den in egen tråd.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
144 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg