Fisket i Björkadammen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Björkadammen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur är det med spinnfiske i den dammen? Värt att prova?

    Kommentera


    • Spinnfiske funkar bra i björka, tog min senaste och största på spinn, 3.5 kg. Silver toby ska vara riktigt bra. Så det är helt klart att du ska åka och fiska här.
      Skit fiske på dig.

      Kommentera


      • Var ute i dammen igår kväll en stund. Bommade flera mothugg innan jag lyckades kroka en fisk. Det kändes som vilken båge som helst men när den bestämde sig för att dra sin kos så var det som en raket ! Vilken kraft där var i den, drog ut linan in till backingen i ett nafs. Men då klanta jag till det på något viss så tafsen brast och fisken försvann. :-( tror nästan det osar av mina svordom runt dammen ännu. Men men nya försök kommer snart ske..... Då kommer dom inte undan ;-)

        Kommentera


        • Jo, de här " turbo bågarna" är försiktiga när de tar torrflugan, så 4 - 5 bom mothugg är rätt vanligt. Men som du berättar. Det blir fet åka av när man väl har krokat en. Skit trist att tafsen small! Men du får många fler chanser. Säsongen är ju lång här nere lyckligtvis. Ska kanske ta dit i morgon eventuellt? Beror litet på hur jag känner mig? Har varit hos "käft mekanikern" och dragit ut en gammal, krånglande tand med tillhörande infektion i eftermiddags.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-03, 20:40.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

          Kommentera


          • Då får vi hoppas du känner dig bra imorgon. Kanske blir det en tur på söndag eller i nästa vecka. Huggen var som du sa väldigt försiktiga. Men dom var väldigt aktiva igår när vinden lagt sig, såg inte vad dom käka men en liten mörk torris funka igår.
            Skit fiske !

            Kommentera


            • Jo, det kan bli en tur i dag
              De här strömvatten odlade bågarna är väldigt trevliga på alla sätt. De hugger ju inte på vad som helst minsann. Tack för tipsen och välgångs önskningen. Jo, enligt min erfarenhet är också mörka torrflugor # 14 och #16 bra. En Black and Peacock Spider # 14 funkar bra den med fiskad sakta straxt under ytan.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-04, 10:26.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

              Kommentera


              • Var dit i går eftermiddag. Fick mina 2 fiskar på en mörk torris storlek 12. Men det var långt mellan vaken och huggen. Blåste en hel del och klar blå himmel. Inget idealiskt väder egentligen. Växlande molnighet eller jämn grått med lugn vind är bättre. I synnerhet om man vill fiska torrt?
                Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-05, 10:04.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                Kommentera


                • Var förbi och kikade lite kort idag. Trots stekande sol såg vi både vak & patrullerande fisk. Flera stycken dessutom Synd att man inte hade flugspöt med sig!
                  Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

                  Arter på fluga - 21+4
                  Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

                  Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

                  Kommentera


                  • Jag tänker inte fiska förrän en bit in i augusti. För mycket semester fiskare, med stirriga hundar och gapig familj i släptåg. Och alldeles för varmt just nu för att det ska kännas trevligt dessutom. Sist, höll jag på att kroka en tonårs tjej i bak kastet som tydligen tyckte att det var min sak att se upp. Var tur för henne att jag tillhör de flugfiskare som ser mig om över axeln i bak kastet. Annars hade hon blivit piercad.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                    Kommentera


                    • Funderar på att ta ett kvällspass, vilka flugor rekommenderas i björka?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 890 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 058 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X