Haninge med omnejd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haninge med omnejd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haninge med omnejd?

Tjenare!

Har på senare tid inte fiskat så värst mkt till följd av en flytt till Haninge. Men känner att man börjat komma i ordning här och vill återuppliva fisket. Som nyinflyttad här har jag dock noll koll på bra vatten...För närvarande har jag ej tillgång till båt (snart dock en Mojo Angler -Fiskekajak), så jag söker främst bra vatten som man kan nå från land. Jag är inte rädd att behöva parkera bilen och gå nån kilometer för att nå vatten!

Folk jag frågat i min bekantskapskrets pratar om Öran (åkte dit från lissma-hållet och det såg lovande ut, dock svårt med parkeringar) Och Drevviken som är en stor sjö så lite tips tas mer än gärna emot. Jag inser att folk inte kommer vilja dela sina "hotspots" här på forumet men kanske en liten ledtråd i ett PM eller så så ska jag nog kunna finna min väg.

MVH
    Hampus "Polly" B.

Ps. är det någon mer som sitter inne på en fiskekajak och känner för att kanske göra lite sällskap så hojta till. eller om ni känner till nån bra förvaringsplats man kan hyra in sig på. Anledningen till att den inte kommit med ner i flytten är just förvaringsproblem... (lägenheter med små förråd = frugan kräver all plats... )

Ska kanske tillägga att jag jagar Gädda och Borre främst.

Kommentera

Du har ju bra p&t vatten i Haninge (lilla rudan) efter kontroll såg jag att den heter nedre rudan
      Senast ändrad av Jeke; 2013-05-28, 20:01. Anledning: Fel namn på sjön

Kommentera

Nedre Rudan är bra för regnbåge och röding har jag hört men jag vill som sagt jaga borren eller Gäddan men ska ta kontakt med föreningen som tillhandahåller fisket i rudan. Tack för tipset!

Kommentera

Så lite:-) . Om du har bil så är det ju inte så långt till gålö eller dalarö.

Kommentera

Det kom up en 15+ i Rudan förra vintern, sen har du ju Drevviken som levererade 12-kilos förra våren. Skärgårn är ju däremot där jag lägger mestadels av min tid.

Kommentera

Orlången är helt ok, finns bra storlek på borren i sjön.

Kommentera

Välkommen till Haninge

Först o främst finns det massor av sjöar (fiskekort) runt om som är mycket trevliga.

Men själv fiskar jag i skärgården både från land och från båt kör mest Nynäshamn/Muskö - Gålö men även Tyresö o Värmdö finns det många trevliga platser som man når från land och jag fiskar efter gädda o borre i dom flesta fall.

Bara ställa frågor om du vill så ska vi se vad jag kan ge för svar om nämda områden.

/ Nicklas
                Fiskar mest runt Muskö-Nynäshamn och då från båt. Träffar gärna andra med samma intresse.

Mest ute efter gädda men även abborre och i vissa fall gös,

Kommentera

Fint med lite svar, kom nyss hem från ett 17 timmars pass på jobbet men ska slå runt på Google Earth å kolla in de nämnda platserna så återkommer jag med följdfrågorna då! Tack och bock // hampus

Kommentera

Öran är det endast en liten del som fiske tillåts i med Sportfiskekortet. Andra bra sjöar är Drevan, Magelungen (nordvästra delen som är grund håller en del stora gäddor för tillfället). Övre Rudan kan du skita i, där finns inte mer än lite vitfisk och några få snipor.. Tyresta Ntionalpark är en mysig natur att fiska i (kräver eget fiskekort) och bjuder på lugn och ro i fisket så länge man respekterar de regler som finns då det är en nationalpark och ett naturreservat.

Lycksjön var bra för 10+ år sedan, nu är den död så inte värt besväret.. Stockholm ström är också trevligt (om än utanför Haninge).
                    Patte - Fiske från land
                    http://patteffl.wordpress.com/
                    Facebook
                    https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
                    http://fishbrain.com
                    Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
                    http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                    1 svar
                    423 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                    3 svar
                    493 visningar