Gösfiske runt väddö kanal fogdö och Singö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösfiske runt väddö kanal fogdö och Singö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gösfiske runt väddö kanal fogdö och Singö?

Tjena

Jag brukar fiska runt väddö fogdö och singö.
    Jag undrar om någon skulle vilja tipsa om några bra ställen och bra fiskemetoder och beten för att fiska gös där? jag har tillgång till båt men har inget ekolod.
    Vilket väder och vilken tid på året som är bäst?

Jag är tacksam för alla tips

Hejsan
    Kommer ifrån Hallstavik så fiskat en del där, har tagit gös vid fogdöbron insidan, bagghusbron, ångbåtsbryggan strax norr om Älmsta samt även andra sidan vid stranden där. Inga stora exemplar dock, någon stor slumpgös vid ångbåtsbryggan annars bara smått. Bottenmete med betesfisk har varit melodin.
    Vädret så är det väl maj-aug, högtryck brukar gösen gilla.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Tack så mycket för tipsen jag har båten på kolskär så det är nära till fogdö bron så ska nog testa där nu i veckan

Kommentera

Dessa vatten bör hålla betydligt större gös än vi tagit så bara att prova. Såg att du hade båt, en tips är att lösa ett TDA (trolling dragrodd angel) kort för dessa vatten och trolla med lite wobblers i lagom storlek, bör nog kunna klippa på ett as med lite tur.
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

vi har TDA kortet så då blir det trolling istället vilka wobblers och vilka färger är bäst tror du? Tack igen för tipsen
          Senast ändrad av pent; 2013-08-11, 09:46.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
          1 svar
          425 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
          3 svar
          495 visningar