Lost i Stockholm, tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lost i Stockholm, tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
    Orlången är som du skriver en ganska död sjö. Gav upp den i år. Fiskat där i mycket. Men är för trött att satsa på nåt mer.
    Får man bara i en båt i nåt annat vatten, så är allt bättre.
    Hej "Snurra-Gurra";

En fiskare av din kaliber ger aldrig upp! Så länge som det finns vatten i Orlången kan du locka både Abborrar och Gäddor att provsmaka dina "offerter" ...

I´ll save all Big Ones for you my friend!

Old Firehand

Kommentera

Ha ha, du är rolig du Firehand. Fiskat i Orlången med båt där i omgångar. Gäddor av fin kaliber finns det ju. Men är ju en gös och abborre nörd nu.
      Och där ligger Orlången långt i från ett bra vatten. Är alldeles för hård fiskat. Sen får det ju läggas nät på det vatten som inte tillhör Sportfiskarna.
      Allt är bättre än det vattnet. Speciellt om det inte kryllar av trollare och nätfiske.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
        Ha ha, du är rolig du Firehand. Fiskat i Orlången med båt där i omgångar. Gäddor av fin kaliber finns det ju. Men är ju en gös och abborre nörd nu.
        Och där ligger Orlången långt i från ett bra vatten. Är alldeles för hård fiskat. Sen får det ju läggas nät på det vatten som inte tillhör Sportfiskarna.
        Allt är bättre än det vattnet. Speciellt om det inte kryllar av trollare och nätfiske.
        Hej "Snurra-Gurra";

Gös har jag också fiskat några gånger av och till sedan slutet av 1940-talet. Orlången ligger kanske nära "din koja", men här på Mälarens Norra Björken finns det både fler och större Gösar....

Här har du ett referat ur min FiskeJournal från årets senaste Gösfisketur i Mälaren:

Datum: Lördag 24/8 2013
        Effektiv Fisketid: kl. 16.00 - 23.45
        Fiskeplatser: Mälaren - Fageröflisan, Ärtskär, Högholmen, Smidö, Fagerön, Knuten.
        Beten: Bomber 25A-CC4 (2 ), 25A-PTL (1), 25A-XSICH (3), Cordell CD9-17 (1),
        Rebel DJ30S-15 (3), Smithwick ASSRB1232 (5), Smithwick ASSRB1235 (4).
        Fiskart: Gös 5 st godkända mellan 3,4 och 1.6 kilo, Gös 14 st under 47 cm som returnerades oskadda.
        Vindriktning: Sydost 2-4 m/sek.
        Ytvattentemperatur: + 19,3 gr.C.
        Vattenstånd: Normalt +-0 dm.
        Fångstdjup: 4 - 7 meter.
        Trollingfart: 1,2 - 1,5 knop.
        Diverse anteckningar: Kjell Lagergren och jag var ute i min Buster Magnum och trollade efter Gös för första gången sedan sommaren 2004. Vädret var klart och soligt tills solen gick ner kl. 20.11. Kjell stortrivdes och hade gått ner en hel del i vikt. Trollingfisket var ganska segt och ingen Gös högg före kl. 20. 15. Kjell körde båten mästerligt och jag skötte spöna och plockade in Gösarna ombord med hjälp av dubbla fjäderringstänger. Den större tången greppade jag Gösarna i underkäken med och den mindre tången lossade jag krokarna med. Håven undviker jag numera helt vid Gösfiske! Kjell, som varit min fiskekompis sedan år 1959 är otroligt bra att ha i båten... men jag saknar ändå min älskade Gös-Ulla mer än några ord kan beskriva...

Go for the Big Walleyes!

Old Firehand

Ps. "Snurra-Gurra", jag har fortfarande på min önskelista att få åka ut en varm sommarkväll och trolla Gös med dig ute på Norra Björken... Ds.
        Senast ändrad av Old Firehand; 2013-10-26, 16:22.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
        1 svar
        425 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
        3 svar
        495 visningar