Gäddfiske runt Dalarö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske runt Dalarö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Caligula Visa inlägg
    Någon som fiskar inne i viken vid karlslunds marina eller vad det heter? Den vassen måste ju hålla mänger av gäddor? Själv har jag aldrig haft möjlighet att fiska där.

Ni som fiskar kring Ornö var fiskar ni då?
    Hej Caligula! Jag har fiskat där en del, mina erfarenheter säger att den norra viken producerat mest, men dock aldrig något häpnadsväckande. Jag har fiskat viken under vår, sommar och höst och jag kan klart säga att jag har återigen har haft best fiske på hösten både storleksmässigt och antal, dock är det inga super fiskar. Jag kan inte ge så mycket mer tips än såhär men jag tror att viken kan ha potential om man hittar några spots, grynnor mm. Jag har inte undersökt det pelagiska eller djupa fisket i viken utan har enbart fiskat grunt. Hoppas detta hjälpte lite!

Skitfiske på er!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
      Nog finns det stora gäddor i området. Jag har haft en låååångt uppehåll i mitt fiske. En sisådär 20 år tyvärr. Fiskade mycket i trakterna av Trosa med båt före fru, barn och karriär. Började om i somras. Utan båt tyvärr. Rätt begränsad tillgång till bra vatten utan båt men med vadarbyxor så gick det rätt bra ändå. Jag fick ett unikt tillfälle mellan två jobb att tillbringa mycket tid vid havet. Tog en hel del gäddor uppåt 7-8 kg på Gålö och utåt Dalarö i höstas. Rekordet tog jag dock lite söderut. På Muskö knep en rejäl madame min McRubber jr. 15.2 vägde torpeden. Det är nästan så att jag skäms faktiskt. Många av våra riktiga gäddprofiler har lägre pb än så. Givetvis var det ren och skär tur men det ska man väl få ha någon gång. Dock verkar det vara en bra plats då jag nästan varje gång jag var på plats knep stora gäddor. Inga fler 10+ dock men väl ett par strax under.
      Hej Mankan;

Välkommen till 15-klubben! De riktigt långa 15 kilo+ Gäddorna brukar se ut så här .. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm ...

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Mankan;

Välkommen till 15-klubben! De riktigt långa 15 kilo+ Gäddorna brukar se ut så här .. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm ...

Old Firehand

www.trumman.com
        tackar. Min präktiga fångst mätte in på 134 cm. Så här i efterhand så var den det största monster jag någonsin sett. Säkert två meter längre än firren som de slogs med i filmerna om hajen. Det kändes så i alla fall.
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
          tackar. Min präktiga fångst mätte in på 134 cm. Så här i efterhand så var den det största monster jag någonsin sett. Säkert två meter längre än firren som de slogs med i filmerna om hajen. Det kändes så i alla fall.
          Jag kan bara gratulera vilken firre! En sådan chans är det nog många som inte får.

För att återgå till tesen för tråden hur har vårfisket sett ut? Har nå fått några resultat, själv har fisket tyvärr bortprioriterats av plugg plugg och åter plugg...
          Men snart nalkas ledighet så då ska dom upp!

Skitfiske på er!

Kommentera

Ursprungligen postat av Squikface Visa inlägg
            Jag kan bara gratulera vilken firre! En sådan chans är det nog många som inte får.

För att återgå till tesen för tråden hur har vårfisket sett ut? Har nå fått några resultat, själv har fisket tyvärr bortprioriterats av plugg plugg och åter plugg...
            Men snart nalkas ledighet så då ska dom upp!

Skitfiske på er!
            Jag har fiskat en del runt Smådalarö i vår. Den största gäddan vi fick vägde runt 3,5 kg. Var ute idag och såg väldigt mycket betesfisk och jakt i ytan. Vi två som fiskade hade varsitt hugg, det ena var förmodligen stor fisk.

Ingen mängd eller storlek men jag fick upp en Havsöring ganska oväntat tidigare i våras under gäddfiske. Den vägde 2,3 kg och va i grym kondition!

Kommentera

Var fiskar man bäst från land på Dalarö? Funderar på att åka dit nästa vecka och har aldrig varit där förut
              Gråt inte...
              båten ligger i vassen still
              full med gäddor och braxar
              full med ålar och laxar
              (Alice Tegnér)

Kommentera

Ursprungligen postat av JesperAdolfsson Visa inlägg
                Jag har fiskat en del runt Smådalarö i vår. Den största gäddan vi fick vägde runt 3,5 kg. Var ute idag och såg väldigt mycket betesfisk och jakt i ytan. Vi två som fiskade hade varsitt hugg, det ena var förmodligen stor fisk.

Ingen mängd eller storlek men jag fick upp en Havsöring ganska oväntat tidigare i våras under gäddfiske. Den vägde 2,3 kg och va i grym kondition!
                Kul! Jag har också fiskat runt smådalarö i vikar och liknande, ingen specielt hitlis men en del snipor och en 3 kg i topp jag tror att slutsatsen av det jag hämtat från tråden är att området runt Smådalarö inte har levererat särskilt stor fisk men vi kan bara hoppas på bättre! Jag har börjat lägga mera tid söder åt mot gålö kan varmt rekomenderaoch har givit bra resultat för min del både mängd och storlek!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gössermann Visa inlägg
                  Var fiskar man bäst från land på Dalarö? Funderar på att åka dit nästa vecka och har aldrig varit där förut
                  Att fiska från land kan vara svårt visst finns det bryggor och så men det är ytters begränsat. Jag kan dock rekomendera kvällsfisket i kanalen då det står mycket abbore i varrierande storlek i kanalen under dagen som blir aktiva under kvällen. Att meta har fungerat under hela dagen men spinnfisket har varit bäst på kvällen, små jiggar och spinnare är melodin! glöm inte CAR!

Kommentera

Hur går det folket har ni fångat något eller!?
                    Ville bara se om jag kunde väcka lite liv i tråden igen

Kommentera

Förlåt att jag tränger mig in...jag tog en liten sväng med hojen till dalarö häromdagen och såg jätte många fina fiskeställen, finns det andra arter att fånga där? HÖ? Torsk? Jag såg att det var mycket ström vig gästhamnen? Skulle spining funka där??

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                      1 svar
                      476 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                      3 svar
                      558 visningar