Tips på engagerad sportfiskeklubb med bra vatten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på engagerad sportfiskeklubb med bra vatten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på engagerad sportfiskeklubb med bra vatten?

Hej,
    nyfinflyttad till Bolinder Strand rekar jag nu olika sportfiskeklubbar. Har t ex kikat på Kungsängens sportfiskeklubb (möjlighet till båthyra och regnbåge bl a) och Jakobsbergs sportfiskeklubb (ser ut som sjöarna är enormt igenväxta på de bilder jag sett).

Har ni några erfarenheter från klubbar i området (Järfälla kommun) som ni speciellt vill lyfta fram? Fiskar gädda, aborre, gös, regnbåge (och öring/röding när det finns möjlighet) sommar som vinter! Jag söker en klubb med vatten som erbjuder t ex båthyra, bra underhåll av vattnen och olika arrangemang t ex.

Var ute och snurrade kring Ängsjö i blåsten utan resultat tyvärr, men fina platser hittades

Tack på förhand.
    - Go for the big ones you must!
    https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

Köp en egen båt för några tusen så slipper du bli förbannad när åror gått av fattas ankare osv råkade jag alltid ut för i Sollentuna.. Civilförsvarets båtklubb i rosersberg har säkert ingen kö på båtplats.
    Gå med där då har du Mälaren och har du roddbåt kommer du in i oxundasjön också krävs medlemsskap i rosersbergsfiskekklubb.
    Oxundasjön är enkel att fiska i men kräver båt. Fisken är dock förgiftad men det kanske inte gör nåt. Typ

Kommentera

Jag är med i Jakobsbergs sportfiskeklubb. De har två båtar man kan hyra , en mindre med 9Hk en större med 45Hk. Ligger vid Jakobsbergs båtklubb (Vattenverket). Har eget vatten utanför Görväln och och två mindre sjöar (har inte fiskat dessa). För min del blir de mest hyra båt och fiska gädda/abborre/gös runt Stäket/Görväln/Ekerö. De har några aktiviteter per år typ öring på Gotland, Fyrväpplingen och sånt. Lite tävlingar anordnas också. Barngrupp finns också.

Kommentera

Ursprungligen postat av K1M Visa inlägg
        Jag är med i Jakobsbergs sportfiskeklubb. De har två båtar man kan hyra , en mindre med 9Hk en större med 45Hk. Ligger vid Jakobsbergs båtklubb (Vattenverket). Har eget vatten utanför Görväln och och två mindre sjöar (har inte fiskat dessa). För min del blir de mest hyra båt och fiska gädda/abborre/gös runt Stäket/Görväln/Ekerö. De har några aktiviteter per år typ öring på Gotland, Fyrväpplingen och sånt. Lite tävlingar anordnas också. Barngrupp finns också.
        Precis som K1M skriver har jag bara hört positivt om Jakobsbergs Sportfiskeklubb..http://www.jsfk.se/ ...

Du kanske ska söka medlemsskap där eller fråga Sportfiskarna om ytterligare alternativ...

Sittande fågel får ingenting..

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
        1 svar
        447 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
        3 svar
        525 visningar