Abborre i stockholm - tips på där det nappar nåt så in i fan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre i stockholm - tips på där det nappar nåt så in i fan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre i stockholm - tips på där det nappar nåt så in i fan?

Hej!
    jag fiskar uteslutande från land - både mete och spinn. I city har jag fiskat vid söder & norr mälarstrand, slussen, strömmen, hammarbyslussen, hammarby sjö och sickla kanal. Har även fiskat vid olika platser i drevviken. Efter att ha fiskat av samtliga platser så är ett par mörtar och några gäddor allt jag fått.

I hopp om att bli vän med abborrarna i sommar tänkta jag höra med er om ni har tips på specifika platser varifrån man kan fiska från land där det är lätt att få napp? Stora som små firrar spelar ingen roll, bara det är abborre. Innehar sportfiskekortet.
    Tacksam för alla tips (:

Tack på förhud
    ​​​​​​
    ​​​​​
    Senast ändrad av Veronni; 2019-03-22, 02:43.

Hej!
    Det är märkligt eftersom du fiskar på de riktiga ställen. De gånger som jag fiskar inne i stan är det typ exakt de platser du nämnnar. Och jag får vanligen alltid borrar där Ibland riktig grova. Kajkanten utanför strömmen kan det står hundratals borrar som syns med blotta ögat. Jigging, twitch eller spinnare/spintails funkar. Jiggar vertikal rund/mellan förtöjda båtar också.
    Du måste ha haft världens otur- bara på de igen

Kommentera

Min erfarenhet av landfisket i City är att varierar enormt från dag till dag. Vissa dagar är det packat med fisk på ett ställe, nästa dag soprent. Det lönar sig ofta dåligt att nöta på en plats. Sök på olika ställens tills du hittar fisk. Kör två olika presentation som skiljer sig mycket, tex en hårt fiskad balanspirk och en lätt dropshot rig. 5 kast med vardera på varje spot, sedan förflyttning. Hittar du fisk är det läge att byta runt teknik, tills du hittar det som funkar bäst för dagen. Cykel är kanonhjälpmedel.

Ha tålamod, det är ingen fiskdamm. Titta på fångstrapporterna från 08 street så ser du. 2016 tex, fick 20 av 76 fisk överhuvudtaget. 857cm rapporterad abborre ger under 12cm fisk/pass.

Kör hårt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Veronni Visa inlägg
        Hej!
        jag fiskar uteslutande från land - både mete och spinn. I city har jag fiskat vid söder & norr mälarstrand, slussen, strömmen, hammarbyslussen, hammarby sjö och sickla kanal. Har även fiskat vid olika platser i drevviken. Efter att ha fiskat av samtliga platser så är ett par mörtar och några gäddor allt jag fått.

I hopp om att bli vän med abborrarna i sommar tänkta jag höra med er om ni har tips på specifika platser varifrån man kan fiska från land där det är lätt att få napp? Stora som små firrar spelar ingen roll, bara det är abborre. Innehar sportfiskekortet.
        Tacksam för alla tips (:

Tack på förhud
        ​​​​​​
        ​​​​​
        Abborre i Stockholm - tips på där det nappar nåt så in i fan?

Det är överallt där Utter fiskar....
        För att alltid lyckas bör du fiska på rätt plats, vid rätt tid, med rätt bete och rätt teknik....

Old Firehand
        Leif Engström

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
        1 svar
        427 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
        3 svar
        498 visningar