Bästa regnbågesjön? / stockholm/uppsala - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa regnbågesjön? / stockholm/uppsala

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa regnbågesjön? / stockholm/uppsala

Vilken p&t sjö tycker ni är bäst att fiska regnbåge i i stockholm/uppsala.

Skriv gärna varför ni tycker just den ni fiskar i är bra/bäst.

Med min ringa erfarenhet så är Nedre Rudan helt ok, där är det från helt hjärndött till huggfrenesi på bågarna. Sen är bryggorna som finns där skitbra å kasta från.
    I Sanda-sjön hoppar firrarna som nån petat ner en högspänningsledning i pölen, men dom e nedrans svåra å lura

Min personliga uppfattning givetvis, jag har spinnfiskat mest kan jag tillägga

Rockon

Kommentera

acksjöarna om du flugfiskar

Acksjöarna utanför Södertälje om du fiskar fluga.
      Här är det sällan någon trängsel vad gäller platser.
      Du har 2 sjöar att välja mellan och det finns alltid lagom med fisk i vattnet.
      Fiskarna ligger oftast strax över kg och man planterar i mestadels regnbåge men även öring.
      Om det finns nån nackdel med sjöarna så är det gångavståndet (Du får räkna med att gå minst 1km) men det resulterar i ett lungt fiske utan massa spring och skoj runtomkring.
      Har ett brinnade intresse för UL-fiske och då speciellt Fluga. Fördriver fiske fria dagar med Flugfiske och Spöbyggnad.

Kommentera

Fyrväpplingen! Skysjön en riktig sjö med vildmarkskänsla och fina fiskemöjligheter för alla som inte använder agnad krok. Metarna men även alla andra som vill är hänvisade till Rörsjön. Lite mindre till ytan men lika stor fisk och samma härliga vildmark!

Jag har 3 timmars bilresa dit. Fisket i Fyrväpplingen är värt det besväret besväret!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
          Fyrväpplingen! Skysjön en riktig sjö med vildmarkskänsla och fina fiskemöjligheter för alla som inte använder agnad krok. Metarna men även alla andra som vill är hänvisade till Rörsjön. Lite mindre till ytan men lika stor fisk och samma härliga vildmark!

Jag har 3 timmars bilresa dit. Fisket i Fyrväpplingen är värt det besväret besväret!
          Minns inte i vilken av sjöarna jag var i men det va stendött den dagen Fast har också hört att det ska va bra ..

Nackdelen är vel dendär 14km långa grusvägen man måste förstöra bilen på innan man kommer fram...

Kommentera

Ursprungligen postat av phille Visa inlägg
            Minns inte i vilken av sjöarna jag var i men det va stendött den dagen Fast har också hört att det ska va bra ..

Nackdelen är vel dendär 14km långa grusvägen man måste förstöra bilen på innan man kommer fram...
            Kör ni upp från Knutby över Vällnora blir vägen lång. Det avsnittet samt fortsättningen fram till Harg var fruktade rallysträckor under Midnattsolsrallyts era. Vägen var snitslad med avåkta tyska, franska, italienska och brittiska rallybilar. Men såna storheter som, C-G Hammarlund, Bosse Ljungberg, Erik Carlsson, och Tom Trana gled fram genom kurvorna som oljade ålar.

Alla sjöar är stendöda för dem som inte gör rätt. Jag har haft svårt att freda mig i båten för alla regnbågar som vill dit samtidigt som folk envisats med fluga eller spinnare undrat om överhuvudtaget någon fisk satts ut det senaste decenniet. Har du badvarmt vatten i ytan på sjön så inte finns fisken där! Sök dem då vid botten!
            Nu på hösten är det trivseltemperatur i hela sjön på alla djup. Nu är fiskarna där de hittar föda. Var med och bjud dem på något du tror på.
            Regnbågar går på vad som helst! Du kan nog lura i dem en Droppen, Toby, Rapala eller Wollybugger också.
            Fast jag tar det säkra före det osäkra! Jag sätter en 2" jiggkropp på en metkrok och ror. Regnbågar ska tas med ro!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

"Fast jag tar det säkra före det osäkra! Jag sätter en 2" jiggkropp på en metkrok och ror. Regnbågar ska tas med ro!"

HAHAHA... Man skulle nästan kunna tro att du bor i Göteborg.
              KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Bäst utan tvekan är

Acksjöarna i Södertälje. Grym natur och fin fisk. Lagom utmanande fiske och inte så mkt trängsel. Förutom det finns det väl ett eller annat "privat" vatten som är och har vart OK. Gömmaren i Huddinge kan ha sina stunder. I synnerhet när Rocken kläcker!

Kommentera

Jag måste säga Nedre Rudan. Har visserligen inte fiskat alla regnbågsjöar i stockholm och jag kan anses partisk, men angående partisk så gäller det nog över hälften av sjöarna i stockholm för min del. Men rent fiskemässigt så är det svårt att slå rudan. Jag snittade omkring fem fiskar per pass där förra året. Där bör tilläggas att jag sällan fiskar mer än två - tre timmar. Något som är svårslaget i de regnbågsvatten jag fiskat i stockholm med omnejd, oavsett om det är kortvatten eller privata.

Sen är sjön lättillgänglig både med bil och kommunala färdmedel. Bra fiskemöjligheter från land och bryggor.Att man dessutom får använda flytring gör saken inte sämre

Det negativa är att den är så lättillgänglig och blir därmed populär bland badgäster och ungdomar under sommartiden. Samt att vildmarkkänslan är inte den bästa.

Kvarnsjön på värmdö är annars en läcker sjö som jag starkt kan rekommendera Dock en aning dyrt och endast flugfiske. Sen finns det många fina privata vatten....

Kommentera

Acksjöarna. Underbar natur! Jag var med i klubben som drev vattnena och dom tar hand om sjöarna bra. Inget biltjut eller joggare, inga pelletsmonster utan fina fiskar runt kilot men även större som växt till sig finns. Har spenderat många långa dagar där!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                    1 svar
                    426 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                    3 svar
                    495 visningar