bra plats för fiskebåt i stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bra plats för fiskebåt i stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bra plats för fiskebåt i stockholm

Hej,
    Jag är rätt ny i Stockholm och har ett hellvetiskt fiskepepp! Iaf hade jag tänkt köpa en liten båt för att lättare komma åt fiskevatten. Är det någon som har ett bra tips på ställe där man kan ha båten utan att det kostar skjortan och det är lite halvnära till något/några bra ställen att fiska på. Jag är intresserad av ALLT fiske, men kanske framförallt gädda/abborre.

Det vore grymt bussigt om något hade ett fint tips att dela med sig av.

Jag har ingen bil/körkort :-] så det vore bäst med ett ställe man kan ta sig till via lokatrafiken.

Tackar på förhand
    /Robert
    När drar vi?

Det kan bli lite knepigt att hitta bra båtplatser! Det finns ont om dem...

Kommentera

Lyssna med nån av klubbarna som finns runt insöarna här i Stockholm, dom kanske har plats som inte kostar så mycket. Annars har du ett problem, antingen är båtklubbarna rätt så dyra, eller så är det kötid. Alternativt ligger de dåligt till ur ett lokaltrafikmässigt perspektiv. Personligen skulle jag nog kolla runt bland insjöklubbarna :-)

Kommentera

Ajdå, det var kanske naivt att tro att något skulle vara enkelt :---]. Insjöklubbarna, vad betyder det mer exakt, är det typ Mälaren ni pratar om då?

Någon som har något tips om någon juste insjöklubb?

Finns det någon bra fiskeklubb i stockholm, typ som gör lite grejjer inte bara har en hemsida? Jag skulle behöva lite fiskekamrater och tips på ställen :-]

Tack för tipsen.
        När drar vi?

Kommentera

Pröva med Drevan, finns ett par klubbar där som är någorlunda aktiva. Annars Järfälla sportfiskeklubb, Bro Sportfiskeklubb som också har en aktiv förening. Finns säkert ett antal aktiva föreningar runt om som erbjuder bra möjligheter...lite får du nog luska på egen hand. Båtplatser är det värre med, man kan köra en rövare och åka runt och kika på intressanta ställen och sen försöka få kontakt per telefon med hamnchefen. Många klubbar saknar ju hemsida.

Kommentera

Hehe, klart jag skall luska själv :-] det är ju det jag gör nu, frågar folk om det är någon som har tips. Jag skall helt klart kolla upp de du nämner här.

Jag kan ändå inte tänka mig att det inte går att fixa en båtplats bara man har tillräckligt med pepp. Hade faktiskt tänkt åka omkring lite (brorsan har bil :-]) och kolla.

Jaja, tack för tipsen.
            När drar vi?

Kommentera

Låna kärra och åk runt lite och lyssna med folk, så har jag gjort tidigare och rätt som det är dyker man på nåt intressant. Det är det som är problemet; de små båtklubbarna som man kan komma billigt undan, finns sällan på hemsidor etc så det är svårt att hitta pärlorna :-) De större brukar ju hålla sig med hemsida etc, men ofta är det kötider eller så får man räkna med att dega några tusen per år, dep.avgift etc etc. Förslagsvis så ta dig en funderare på vilka intressanta områden du tänkt fiska kring och leta runt där, kolla lokaltrafikmöjligheterna etc. SL kör ju ut på många små avkrokar vetja :-)

Kommentera

Det är nog bästa tipset helt klart (tack som fan). Jag är inte rädd för att åka buss å kanske hojja en bit på slutet. Problemet är att jag är helt grön på fisket här omkring och känner inte direkt någon fiskeintresserad med insikt heller. Men jag har fösökt gräva efter tips i forumet och hittat en hel del. Kring det här Ingarö verkar det gå bra me buss osv, man kanske får ta och spana in det till helgen.

Jag är ju Norrlänning ut i fingerspetsartna och saknar ensamheten lite, så det här stadsfisket (vilket iofs är jävligt mäktigt) tilltalar inte mig _riktigt_ på det sätt jag är ute efter. Det får gärna vara lite av ett projekt att driva igång fisket bara man kommer från allt folk lite :-]

JAJAJAJAJA!!! nu jävlar skall jag driva igång detta!
                Tackar för alla tips och pepp-hjälp!
                När drar vi?

Kommentera

Vart bor du? och var har du tängt att ha båten?

Kommentera

Pepp-Robert. Brukar vara lätt om man är ute i tid att få plats vid de kommunala båtplatserna. Har tidigare aldrig gått bet. Däremot dålig ordning, en del löst folk osv...kostade för några år sedan typ 1500-1600kr med nyckel per säsong. Depositionsavgiften för nyckel alltså inräknad, 250 kr. Finns bla vid bergsundsstrand , hornstull. Tror även att de i brunnsviken finns kvar. Idrotts, fritidsförvaltningen tror jag. Funkar något år, i väntan på bättre.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                    1 svar
                    423 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                    3 svar
                    493 visningar