Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mayto
    replied
    Burimurr

Ska ut i helgen och se, chansar lite då inget vet eller webbkamera saknas

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Så :-) köpt på mig 40st nya tubflugor, så det blir på dom igen nu framöver :-)

Lämna en kommentar:

• BuRrImUrR
    replied
    Hej någon som vet hur isläget ser ut runt Muskö, Gålö? Även områden kring Nynäshamn kan vara av intresse.
    Fiske från land.

Lämna en kommentar:

• KN
    replied
    Då solen sken så blev det en sväng på stranden, isen låg centimetertjock ca 20 meter ut men hittade en strimma isfritt. Superklart vatten och inte en fisk så långt ögat kunde nå.

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Bompass idag inne vid Stockholms ström. Kom dit vid 08.30 och fiskade till strax efter 16. Man svär och förbannar sig över alla sina prylar och speciellt på flugorna, men det är samma visa varje gång. Hur mycket man än svär och har sig så står man där snart igen och nöter, med samma prylar som förra gången. Men det är ju lite det som är tjusningen med HÖ fisket. Det skall inte smälla på varje pass, det bara är så :-)

PS.
    hade faktiskt en på idag, men såg aldrig fisken så vet ej vad det var innan den släppte :-)

På det igen, väldigt snart :-)

Skitfiske på er andra som skall fiska mer i helgen :-)

Lämna en kommentar:

• Edguy
    replied
    Fluga hjälpte inte..bom i Norra igår igen.
    Tappade inte bort nån rulle iofs. Jobbigt, hoppas du får igen den.

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Haft ett riktigt segt år utan en enda kontakt, men idag kom det äntligen upp en Öring på ca 3kg , extra kul att få det på nya spöt

Lämna en kommentar:

• Edguy
    replied
    Bomtur från land i norra. Nya tag imorgon, då blir det fluga istället.

Lämna en kommentar:

• jeep1
    replied
    Tänkte bli mer aktiv i denna tråden i år. Lär mest bli en massa bompass men nån fisk ska jag nog lyckas med.

Lördagen var jag ute ett kort 2timmars pass mitt på dan på torö. Kraftig vind från söder och mulet. Solen sprack igenom en liten stund. Inte så mycket som ett pet på prylarna.

Idag var jag med svärfarsan på Muskö. Var ute vid 11. Mycket folk på första stället så blev bara en timme där. Vidare på nästa ställe fick vi vara själva, en kant på 2-300 meter där vinden låg på med fin sandbotten och mycket storsten å tång. Körde med både bombarda och spinn. Hade ett ytterst tveksamt följe men inget mer.
    Blåste runt 10 sekundmeter och vädret var mulet och disigt. Nötte på några timmar å var hemma vid 5.
    Bättre lycka nästa gång.

Lämna en kommentar:

• Gössermann
    replied
    Och jag själv fick en öringshona på 2,1 kg i onsdags - och det är en SANN fiskehistoria. Min första havsöring! Slö som fan, bara att hala in.

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Haha, vart faktiskt en gubbe som sa att han fått 3 st runt 2-3kg igår :-) jag hade 2-3 hugg idag (tror jag) man luras ibland av strömmen :-) men det var en härlig dag varje fall, fick visa en kille oxå hur man knöt Bombarda, så det fick bli på mitt sätt :-)
    Senast ändrad av Gössermann; 2016-01-30, 18:23.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
427 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
501 visningar