Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Classe69
    replied
    Mörkö några timmar idag gav oss dessa 2 småttingar + något pet på grejorna :-)
    8-9m/s och regn, men vem bryr sig när det är fiske :-)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Laddat och laddad för fiske idag men förkyld och hosta som kom i går ställde till det - typiskt men även en inställd fisketur är en fisketur eller hur Lundell nu sa...

    Lämna en kommentar:


  • Nextline
    replied
    Promenad Rådmansö igår, en följare runt måttet i början av dagen. Lovar gott tänkte jag, inte ett spår av liv efter det....

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ny fiske(o)tur idag så inga fiskbilder...Prövade Ingarö från land denna gång givet mild vind från sydväst. Förvånansvärt kallt vatten (kalla fötter/smalben...) började med gråväder, skurar men molnen sprack upp något även om väderomslaget inte gav något bättre resultat. Nya tag vad det lider.

    Click image for larger version

Name:	20240407_150855.jpg
Views:	281
Size:	1,94 MB
ID:	2638855

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ja ett spö i handen om man snubblar ger iaf mig instinkten att "ta emot mig" mot backen med alla andra kroppsdelar än händerna... dumt men så är det.

    Lämna en kommentar:


  • Nextline
    replied
    Visst fiskas det....gick en tur efter kusten på Rådmansö i söndags. Tyvärr förpassad till promenader nu mitt i ett motorbyte på båten. En liten sprall så något sprattel i spöt iaf. Lyckades dock snubbla bland stenarna och med spö i hand tog jag emot fallet med underarmen vilket resulterade i en sten rakt in mellan revbenen. Högst oskönt men man kan ju inte offra pinnen!
    Revben läker till skillnad mot trasiga spön.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Jag och Polaren var i Brandalsund igår och flugade lite. Mulet väder 3-4m/s runt 10 grader i luften.

    Vart ett hugg men det kunde lika gärna vara Borre då jag fått mycket Borre där :-)

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Fiskas det inte HÖ i Stockholms län längre eller vill man inte rapportera mer?
    Sen premiär på Väddös utsida i går, ca 6 timmar, pålandsind, ca 3-6 ms ingen fisk och ganska kallt, ca 2-3° och kyleffekt på det... fick iaf pröva mitt nya HÖ-spö, ABU Salty stage Prototype BC 9'7" -35g, en japanimport. Riktigt trevligt spö med lagom djup aktion som passade mina 18-27g beten utmärkt. Microöglorna hade kunna fått vara lite större men inga problem i plusgrader eller med FG-knuten FC-tafs.

    Nya tag nästa vecka om vädret inte blir sämre än så, har varit en kall och kärv vår, bättre fiske i skärgården?

    Lämna en kommentar:


  • Gurchan
    replied
    Ursprungligen postat av Nextline Visa inlägg
    Har haft en fin öringhöst, både från land och båt i norra skärgården.
    Kontakt med fisk nästan varje pass och några fina fiskar hela vägen in i håven. Bästa passet hitintills lyckades komma på tävling för en gångs skull med totalt 200cm öring i båten under ÖSFK:s tävling.
    Förhoppningsvis hinns några pass till med under 2023. Har dammat av flugspöt nu också och införskaffad ny lina så nu jävlar....
    Kul med en uppdatering! Åker hem till norra på fredag (utlandssvensk) för lite ledighet. Den här rapporten, i kombination med ett spontant meddelande från min gamle vän Silverbågen igår, gör att det nog får bli till att damma av spöt.. Tack för inspirationen!

    Lämna en kommentar:


  • Nextline
    replied
    Har haft en fin öringhöst, både från land och båt i norra skärgården.
    Kontakt med fisk nästan varje pass och några fina fiskar hela vägen in i håven. Bästa passet hitintills lyckades komma på tävling för en gångs skull med totalt 200cm öring i båten under ÖSFK:s tävling.
    Förhoppningsvis hinns några pass till med under 2023. Har dammat av flugspöt nu också och införskaffad ny lina så nu jävlar....

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
2 277 svar
383 480 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Classe69  
Startad av Barabajare, 2013-05-10, 20:07
548 svar
71 192 visningar
0 gillar
Senaste inlägg ResLodrek  
Startad av telgebasse, 2014-07-04, 10:33
9 svar
1 933 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Palmen1974, 2015-07-14, 22:34
9 svar
2 082 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Juleken
av Juleken
 
Startad av Adhinio, 2015-08-23, 16:37
4 svar
4 377 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Cihan Cagatay  
Arbetar...
X