Ursprungligen postat av Silverbågen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Haha ja då kan man nog säga att med tiden kommer du få mycket lång erfarenhet iaf, skämtar skojar imponerande längd, ta inte illa upp, känns nästan som du bjöd på det!
-
...totally agree....men kunde inte motstå det straffsparksläget....Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggUtan tvekan det sämsta hittills i den här tråden...

Lämna en kommentar:
-
Blev så till sinnes....., svettig och jävlig i overallen så jag tog av eggskyddet på borren.... kommer hundjäveln så får han skylla sej själv, lyckligtvis uteblev Karo, såg bara spåren i snön efter kräket.
Lämna en kommentar:
-
Utan tvekan det sämsta hittills i den här tråden...Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg....just D....jag är 201 cm......

Lämna en kommentar:
-
....just D....jag är 201 cm......Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggNä, det var ju på den tiden det fanns fisk. Siffror som 2-1 i dagens läge förutsätter ju en rätt lång bekantskap...
Lämna en kommentar:
-
Haha ja vägbommar..... dem kan vi, märkligt, Sverige, allemansrättens förlovade land, så fort du kommer ut i spenaten, tomtägarföreningen, den lokala på plats..... finns inga parkeringsplatser annat än möjligen på vändplan... testade nytt pimpelvatten i helgen som gick, vägbommar inga parkeringsplatser, helt förvirrad va fan det är en havsvik, alltså fritt fiske, lyckades ställa ifrån mej bilen, passerade vägbom, efter 100m stod skylt "PRIVAT OMRÅDE" undertext "VARNING FÖR HUNDEN" så var det med den allemansrätten till fritt vatten, iaf enligt lagen, varenda avstick nära vatten var totalt bommat..... av den lokala tomtägarföreningen, vill du dit iaf definitivt sommartid, ta båten, tar du bilen glöm det då blir du hundmat antagligen, kändes iaf som det, dock farleder in vattenvägen är iaf inte bommade...Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggJag ägnar mig utelsutande åt och diskuterar bara fiske från land (eller utvadad). Det stora problemet är inte att hitta lovande platser utan att hitta platser man kan ta sig till (oc där man kan parkera bilen inom gångavstånd) eftersom skärgården/kusten är så oerhöt expolaterad. Där det inte är tät skog så möts man av staket och skyltar om att man inte får använda vägen etc etc. Ibland blir jag bara så trött på den här delen av landet... Tacka vet jag Gotland där man i princip kan knalla runt hela ön med spö i handen!
Lämna en kommentar:
-
De e klart att det blir tävling......när vi ses.....Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggRiktigt bra, det är bara en fisk, aldrig fel att vara ute med likasinnade och fika längs fin sjöstrand, dock när man var yngre rådde svåra konkurrensförhållanden..... typ jag leder med 2-1.... ikke så idag iaf inte på samma vis!
Lämna en kommentar:
-
Count me in m8!!Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggSjälv har jag rekat sjökort/flygfoton och det är ett, något avsides beläget men hyfsat stort, område som ser riktigt lovande ut. Vore perfekt för en heldagsövning framåt våren. Typ fyra gubbar i en bil. Säg till om du är intresserad. Detsamma gäller Silvrbågen och harlequine. När vi utvärderat stället kan vi ju skriva om det här.
Lämna en kommentar:
-
John!Ursprungligen postat av karki Visa inläggIntressanta texter.
Att dela med sig av ställen, men inte sina bästa måste anses vara tråkig attytid i detta sammanhang?
Sen verkar det som den kunskap som ingående delas ut på internet är, låt mig säga, meningslös. Om man inte skriver ut fiskeplatsen?
Jag måste säga att det känns riktigt tråkigt, då menar jag verkligen tråkigt. Att jag med andra anses ha en ogynnande och tråkig attytid till öringfisket i skärgårn. Bara för jag tycker man ska vara försiktig med att outa ett spot. På internet.
Trots alla färska tips om hur öringen tas för stunden så anses det inte vara något värt? Eller har jag misstolkat något? Platsen saknas ju.
Kärki
Du skall veta att du har gjort mer än de flesta för sprida intresse och kunskap om havsöringsfisket...dina tips och tankar har åtminstone jag följt med intresse ända sedan ja sprang på din blogg för något år sedan...har inte heller något emot att du väljer på vilket sätt och till vem du väljer att dela med dig av dina erfarenheter eller platser....
Sen har jag en uppfattning vad som på sikt gynnar utvecklingen av havsöringsfisket som kanske inte helt rimmar dina slutsatser i alla avseenden.....i tillräckligt många hoppas jag dock att det råder samsyn...
Det som kan vara lite tråkigt är när någon klandras för att man råkar nämna namnet på en plats....tycker att det måste vara upp till var och en att välja väg i det avseendet.....har man en avvikande ståndpunkt kan man argumentera för den....och även lyssna och respektera andras åsikter....goes both ways.....
det tror jag även du håller med om....
Lämna en kommentar:
-
Det är bara att höra av dig.....du kan kanske t.o.m. få känna på kalasrullen om du e snäll....Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggTack, tack!
Ja, ja vet att du behöver ingen vägledning när det gäller "hot spots" för silvertorpeder. Det känns som att jag kommer att behöva be dig om tips, när jag ska ut i vår!
//T
PS: Här sitter jag igen och skriver mer än vad jag egentligen vill. Jag som hade beslutat mig för att "stå lite mer i bakgrunden"...
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
423 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg