Tjärnar inom västmanland eller lite utanför? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tjärnar inom västmanland eller lite utanför?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tjärnar inom västmanland eller lite utanför?

    ja jävlar... har inte varit inne på denna sida sen isen smälte känns det som... Mycket har hänt sen isen släppte. Jag var då väldigt intresserad av abborre, gädda och andra insjöfiskar, men förra månaden så var jag uppe i norrland, arvidsjaur och fiskade harr och öring. denna resa förändrade min aspekt på fisket totalt. det var den bästa resan jag gjort hittills. Det finns inget bättre än att smyga omkring i bäckarna eller att stå mitt ute i en älv och fiska efter ädelfisk. Så detta ledde till att jag har köpt ett flugspö, jag har lärt mig att kasta, men har inte lyckats fånga något. Vilket beror på att svart ån suger när det gäller båge! är det någon som har bra tips på tjärnar inom västmanland eller lite utanför? där man både kan flug och spinnfiska?? vill gärna hinna ta en båge på fluga innan snön lägger sig! tack för svaren om det blir några sådana
    sigpic
    tillhör kategorin --> fiskenarkomaner
    :fishttp://www.fiskesnack.com/forum/image.php?type=sigpic&userid=23355&dateline=132604 0725k:

  • #2
    Välkommen till flugfiske djungeln
    sigpic

    Kommentera


    • #3
      Tyvärr bor du/vi i helt fel län för o flugfiska i

      Kommentera


      • #4
        närmsta älv torde väl bli Dalälven, Tyttbo och Gysinge ger fint flugfiske ibland och runt Fagersta Norberg finns väl lite tjärnar med inplanterat...
        Sedan har du väl Hedströmmen och Malingsbo/Kloten också...
        Never let your memories be greater then your dreams...

        I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

        Kommentera


        • #5
          Spinnfiske.. Mellan riksväg 233 från Ramnäs och till Skinnskatteberg. Klysen ö delen,Ljusvattnet,Stentjärn,Abborrtjärn,Bladtjärn. Dygn 50 kr , 1 vecka 100 kr och Årskort 500 kr. Stentjärn är min favorit.. båge på 5-6 kg finns det gott om. Har ni glömt Gysingeforsarna ?

          smygfiskaren,Jag håller med dig om svartån. Lägger hellre 100 spänn och tar en resa upp till Skinnsberg eller Hedströmmen istället.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Tvingen Visa inlägg
            Spinnfiske.. Mellan riksväg 233 från Ramnäs och till Skinnskatteberg. Klysen ö delen,Ljusvattnet,Stentjärn,Abborrtjärn,Bladtjärn. Dygn 50 kr , 1 vecka 100 kr och Årskort 500 kr. Stentjärn är min favorit.. båge på 5-6 kg finns det gott om. Har ni glömt Gysingeforsarna ?

            smygfiskaren,Jag håller med dig om svartån. Lägger hellre 100 spänn och tar en resa upp till Skinnsberg eller Hedströmmen istället.
            Stentjärn, regnbåge 5-6kg ??

            Ok, låter intessant. Har inte hört talats om det innan?
            Har du mer info om den tjärnen?
            Vilka driver den?

            Kommentera


            • #7
              Hej Kimmen

              Ramnäs FVOF äger dom nämnda. Korten köps på Coop i Ramnäs och årskort hos Gunnar Jansson. Tel. 0220 - 35581 (oftast frun som svarar ?) Obs! Tjärnarna är avstängda vid olika tillfällen. Det finns A4-lappar utsatta på vissa ställen för mera information, eller ringer du Gunnar.


              Länk till beskrivningen på hitta.se http://bit.ly/QNlf1h

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Kenbohman, 2023-08-13, 21:44
              2 svar
              327 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Kenbohman  
              Arbetar...
              X