grindsbyvattnet/granvattnet orust - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

grindsbyvattnet/granvattnet orust

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• grindsbyvattnet/granvattnet orust

hejsan fins det någon som fiskat i grindsbyvattnet/granvattnet ute på orust från land vill ha lite tips vart ska jag stå står från land o fiskar tar la 15 minuter ut dit och måste man ha fiskekort var köper jag det vad kostar det e det någon som vet om det finns vindskydd eller något där

vad fins det för fisk i dom sjöarna

fins det någon liten lite å som riner i orust som man kan fiske med i ? fins det kanske någon soom vill fiska med mig kontakta mig bara

Hej!

Jag har fiskat i både Grindsbyvattnet samt Granvattnet. I Grindsby finns det Gädda Abborre Mört Sarv Löja Braxen och Björkna vad jag vet, Sedan kanske det finns något mer ah just det massor av blodiglar med :P. I granvattnet finns det ungefär samma skulle jag tro vet garanterat att det finns Gädda Abborre och Mört där,

Bifogar 2 bilder vart det är bra att stå från land, 1 på vardera. Click image for larger version

Name:	gran.jpg
Views:	1
Size:	187,0 KB
ID:	1774936Click image for larger version

Name:	grinsby.png
Views:	1
Size:	323,1 KB
ID:	1774937

Fiskekort tror jag inte behövs har jag själv aldrig använt mig utav och har aldrig hört någon annan göra det heller så jag antar att det är fritt fiske.

Hoppas detta hjälpte dig lite

p:s

Om det är Gädda du är ute efter så vet jag en annan mindre sjö på Orust. Mindre som fiskar där då man måste gå en bit samt att det är mycket terräng Men kan garantera att gäddorna där är stora med Hoja till om det låter intressant.
    Senast ändrad av B14ckwaterX; 2014-07-30, 20:56.

Kommentera

det låter intresant väldigt bra info du gav mig tack du du kanske e sugen på fislka med mnig eller så ajg e 17år nybörjare och så skriv ett privat medelanden om inte jag e även nyfiekn på den andra sjön

Kommentera

Stället du pekat ut vid Assmunderödsvattnet, behöver man gena över någons tomt för att nå dit?
        Ser så ut på kartan nämligen men man kanske kan parkera vid Ålgård och gå genom skogen?

Är Assmunderödsvattnet lika grumligt som Grindsbyvattnet? Har fiskat lite kring Ålgård och siktdjupet är typ 20-30cm.

Vilka färger på betena har funkat bäst för dig?

Kommentera

Det ligger en gammal kvarn där och ett hus som jag har för mig är obebott så det är bara att traska över. Ja det är grumligt men det är rätt djupt ute på udden där, På gädda har det mest varit gröna wobblers, men det spelar säkert ingen större roll till dom glupska asen

Kommentera

Strålande, ska ta mig en tur till Asmunderödssjön för lite landfiske någon dag när batteriet till elmotorn står på laddning

Angående färgval tänkte jag mest på vad som kan tänkas synas extra bra i det grumliga vattnet, i mina mörka skogssjöar jag brukar fiska i funkar orange bäst tycker jag, men Grindsbyvattnet var grumlig som en lerpöl tycker jag, körde lite gröngula spinnare och neongröna wobblers och swimbaits där senast men kammade noll, drog dock en del sarv på metspöt, synd att man inte hade med sig gäddmeteprylarna.

Kommentera

Tja jag är inte så insatt i gäddfiske riktigt men dom få gångerna ja väl fiskar det så har det oftast varit åt det gröna hållet. och det har funkat, Nu var det många år sedan jag fiskade i grindsby så det kanske är grumligare det kan jag dock inte svara på Det är nog bara att testa sig fram skulle jag tro Jag är mer för Havsfiske och öring/abborre/harr när det gäller insjö

Kommentera

ska dit på lördag en stund o testa ahde jag tänkt typ vid 9tiden fram till 5 eller något hörav er om ni vill fiska

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av elmnas, 2024-07-17, 13:23
                0 svar
                92 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg elmnas
                av elmnas