Tips för abborrfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips för abborrfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av EvenSteven Visa inlägg
    Fan vad man känner desperat att man skulle vilja ha spårningslänk på folk på forumet så att man kan känna att man har en chans till fisk. Har hittat en enda abborre i år..
    Hahaha .... känner igen den känslan :-)

Det var nog första gången jag har haft ett sånt race , hoppas dom står kvar & är lika galna nästa gång .

Åk förbi Stockholmsfiske & försök mjölka dom på spotar , kan tänka att broarna vid stäket kan bjuda på liknande race , påminner mkt om där vi var .

Kommentera

Jag har uppdaterat fiskelådan med shadteez, piglet shad, ringteez etc för att verkligen fokusera på abborrefisket och har hitills fått två gäddor.

Kommentera

Ursprungligen postat av T.R Visa inlägg
        Jag har uppdaterat fiskelådan med shadteez, piglet shad, ringteez etc för att verkligen fokusera på abborrefisket och har hitills fått två gäddor.
        Cranky X 5cm, 8gr - Natural Perch har varit oslagbar för mig de här varma dagarna. Även popper (t ex Rapala skitter pop) har varit väldigt effektivt vid sena lugna kvällar.

Vänligen,
        Tommy

Kommentera

Varit ute 2 pass sen i torsdag och ska desperat ge mig ut på ett till nu ikväll tänkte jag.

De har varit precis stendött fortfarande =/

Kan de vara så att vattnet är lite för grunt så dom blir helt knockade o slöa? Är en väldigt grund sjö nämligen så frågan är vart jag ska leta ordentligt? Kollat dom flesta vikar med vass o även en och annan grynna utan resultat.

Vad skulle ni rekommendera för djup nu på kvällen? Tänker om jag går för grunt/djupt?

Kommentera

Där jag fiskar kokar det av småaborre som är ute och jagar, men jag har bara lyckats få dom på mete än så länge.

Kommentera

Haha. Även jag har råkat ut för samma sak. Är en inbiten gäddjägare vanligtvis men blev inspirerad av Perch Pro. Köpt på mig ett gäng av de beten som Tobbe o Co så framgångsrikt drog aborre med. Berkley Juke och Cutter men även Rapalas motsvarighet. Fått massor av fisk på dessa. Dessvärre är det mest gädda. Närmare bestämt bara gädda förutom en enda aborre. Visserligen var det en baddare med mina mått mätt. 1400 gr men alltså bara en enda aborre...

Gissar att det är mig det är fel på. Vet helt enkelt inte var de satans abborrarna håller hus.
              "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Sent på kvällen med jigg runt 9 cm Funkar bra för mig. Jag kör mycket med offset weighted krok, ganska lätta vikter. Testa det

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av elmnas, 2024-07-17, 13:23
                0 svar
                92 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg elmnas
                av elmnas