Makrill i Göteborg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Makrill i Göteborg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Makrill i Göteborg?

Hej.

Jag och Lotta tänkte åka ut med turbåt och fiska makrill. Någon som är intresserad av att hänga på? Vi har inte bestämt tid och båt ännu.
    MVH

JD

Jag kommer definitivt att sticka ut med Fladen senare i sommar. Hoppas bara jag kommer in som barn.

Kommentera

JD, kan tänka mig att hänga på, inte för att jag tycker om makrillsfiske, jag HATAR det, men sol - vind - vatten är alltid välkommet.

Hänger på mina arbetstider förstås, helger är döda för all framtid (nästan).
      sigpic

Kommentera

fladen.. dom ska ja o FetOst åka me gratis=) åka me affären där vi hjölper till lite=) dom betalar. kan det bli bättre?
        Bajen forever!

Kommentera

Originally posted by korten
          fladen.. dom ska ja o FetOst åka me gratis=) åka me affären där vi hjölper till lite=) dom betalar. kan det bli bättre?
          Förhoppningsvis.
          sigpic

Kommentera

Originally posted by Sturgeon
            jag HATAR det, men sol - vind - vatten är alltid välkommet.

Hur kan man hata makrillfiske? Makrillfiske i turbåtsskepnad kan jag förstå (det gillar jag inte själv), men inte generellt va? Det finns ju knappt något bättre än flötmete efter makrill.

Kommentera

Originally posted by raniceps
              Hur kan man hata makrillfiske? Makrillfiske i turbåtsskepnad kan jag förstå (det gillar jag inte själv), men inte generellt va? Det finns ju knappt något bättre än flötmete efter makrill.
              Turbåt, antog att detta var underförstått med tanke på trådens syfte.

Inget fel på själva fisket, men alla dessa idioter till turister som bara måste göra fel och trassla.

Makrill på UL är skoj en stund iaf.

Har som regel svårt för fiskarter som inte i bästa fall kan bli över 10 kg (undantag finns).
              sigpic

Kommentera

Mjo, misstänkte att du menade turbåtsfiske. En annan sida av detta jag inte gillar är det oerhörda köttfisket. Inget kul.

Makrill på UL ja, jösses. Jag unnar verkligen alla sötvattensfiskare att få känna på makrill. Det finns verkligen inget annat i svenska vatten som ens i närheten kan mäta sig med styrkan hos en makrill om man ser till relationen vikt/styrka.

Kommentera

Hmm är inte så säker på det ang relationen vikt/styrka. Frågan är om inte multen är ännu ett strå vassare, det är min erfarenhet iaf. Multen blir dessutom större än markillen, tänk att lyckas kroka en multe på 5-6 kg...
                  Jaja att de 2st är i topp är det inget tvivel om iaf. Makrillen med sitt eviga smårusande och multen men sina explosiva rusningar.
                  Jag vet iaf vilken jag håller som etta

Kommentera

Sant faktiskt, går man upp i viktklass kan nog multen vara värre. Jämför man mindre fiskar, säg 3 hekto, så har jag visserligen svårt att se att multen skall ha samma råstyrka som en makrill.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av elmnas, 2024-07-17, 13:23
                    0 svar
                    91 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg elmnas
                    av elmnas