Ang. utländska annonsörer här och i fiskepress - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang. utländska annonsörer här och i fiskepress

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ang. utländska annonsörer här och i fiskepress

Hej på er alla monsterdiggare!

Vad tycker ni om utländska annonsörer här på Fiskesnack.com, FishEco.se, på andra sportfiskerelaterade webbsidor samt även när det gäller i traditionell fiskpress?

Vilka fördelar kontra nackdelar finns det med det? Ordet är fritt!

Då jag inte vill färga era åsikter så låter jag er påbörja diskussionen.

P.s Om du har åsikter som du inte vill delge offentligt så tar jag gärna emot dem via E-post till admin@fiskesnack.com
    Senast ändrad av Bergman; 2012-11-16, 11:07.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Det är väl ok enling mig men risken kanske finns att svenska annonsörer drar öronen åt sig.
    Med gällande skatteregler är det ju svårt för svenska handlare att konkurrera.
    //C
    http://sportfisher.se

Kommentera

Diskussion kring utländska annonsörer här och i fiskepress

Risken är väl ganska stor att ni sakta men säkert utrotar svenska annonsörer .

Kommentera

Jag kan förstå ifall det finns en oro angående de svenska annonsörerna, samtidigt ser jag det som något potentiellt bra ifall det läggs lite press så priserna går ner en aning. Det är säkert inte helt enkelt för de svenska butikerna men vill de i framtiden konkurrera med sina utomlandsvänner om de svenska kunderna så tror jag inte det finns något val.

De får helt enkelt antingen lära sig leva med att utländska butiker lockar med bättre priser eller sänka sig tillräckligt för att kunderna ska känna att det är värt den extra lilla pengen för närmare service och enklare reklamationsärenden.

Kommentera

För att spetsa till frågeställningen ytterligare så finns det en mängd olika typer av annonsörer.

Tex:
          - (Web)butiker
          - Tillverkare
          - Generalagenter
          - Resedestinationer
          - Guider
          - Organisationer
          - Fiskepress/media
          - O.s.v.

Om man sedan tänker sig olika regioner som Sverige, Norden, EU, Europa, andra världsdelar eller hela världen blir det ännu mer komplext.

Frågan är inte helt enkel och det är därför jag skapat denna tråd.

Kommentera

Sv: Diskussion kring utländska annonsörer här och i fiskepress

Du som äger/driver forumet ska väl bestämma vem som ska få annonsera :-) det enda som du skulle kolla upp är väl att företaget är seriöst o har ordnad ekonomi så inte man blir lurad ifall man finner leverantören genom en annons på forumet .

Kommentera

Ursprungligen postat av bombertony Visa inlägg
              Du som äger/driver forumet ska väl bestämma vem som ska få annonsera :-) det enda som du skulle kolla upp är väl att företaget är seriöst o har ordnad ekonomi så inte man blir lurad ifall man finner leverantören genom en annons på forumet .
              Tanken med denna diskussion är att lyfta frågan några snäpp högre än just enbart med tanke på detta forum. Det är en väldigt stor fråga som rör hela branschen och jag är medveten om att det gnisslas om det på en del ställen. Därför vore det kanon om alla som tycker och tänker kring detta är med och öppet diskuterar frågan.

När det gäller det sista som du skriver så är det såklart en viktig del som jag borde hugga tag i. Frågan är hur man skall gå tillväga? En kreditupplysning säger tyvärr inte allt har jag märkt av egen erfarenhet.

Kommentera

Diskussion kring utländska annonsörer här och i fiskepress

En snabb googling på företaget brukar dock kunna säga en hel del. Så gör iaf jag varje gång jag ska beställa något från ett okänt ställe. Finns alltid gott om åsikter där ute och finns det inga åsikter alls brukar jag stå över tills företaget etablerat sig lite bättre.

Sen är jag för övrigt för idéen om utländska annonsörer. Är för tillfälligt utan jobb så låga priser är prio ett för mig just nu.

Kommentera

Sv: Diskussion kring utländska annonsörer här och i fiskepress

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                  Tanken med denna diskussion är att lyfta frågan några snäpp högre än just enbart med tanke på detta forum. Det är en väldigt stor fråga som rör hela branschen och jag är medveten om att det gnisslas om det på en del ställen. Därför vore det kanon om alla som tycker och tänker kring detta är med och öppet diskuterar frågan.

När det gäller det sista som du skriver så är det såklart en viktig del som jag borde hugga tag i. Frågan är hur man skall gå tillväga? En kreditupplysning säger tyvärr inte allt har jag märkt av egen erfarenhet.
                  Jag själv driver företag och skulle jag bli nekad att annonsera skulle det kännas märkligt ,speciellt om jag är seriös o har ett gott renommé...så är företaget bra och det finns plats kvar tycker inte jag att man kan neka någon.

Gör man en kreditprövning och har kreditbevakning på denna så borde det räcka, sen hör du ganska snart ifall någon annonsör missköter genom forumsdelen :-)

Kommentera

Hej,
                    Jag forstar att svenska butiker, distributorer osv blir forbannade nar de ser utlandska foretag som happy angler, youfish.se annonsera pa fiskesnack fisheco osv. Tyvarr tror jag inte de kan gora ngt at saken. Vi ar ju faktiskt med i EU sa jag undrar om du ens lagligen kan neka utlandska annonsorer? Svenska fiskebutiker maste bli smartare sjalva ocksa. De maste pressa distributorerna och fraga varfor en shimano rulle ar mycket billigare i Danmark? kanske de borde kontakta distributorer i andra EU lander sjalva och fixa battre priser pa sa sett. "Think outside sandladan". Detta ar ju hela meningen med EU att vi ska fa en storre marknad. Det gar inte att skylla pa fiskesnack eller fisheco for verkligheten ar att vi bor inom EU.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 277 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 552 visningar
                    0 gillar