Diskutera nya fotoalbumet och menysystemet här - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Diskutera nya fotoalbumet och menysystemet här

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Diskutera nya fotoalbumet och menysystemet här

Click image for larger version

Name:	2012-11-27_Fiskesnack.com_nya_fotoalbumet.JPG
Views:	1
Size:	177,8 KB
ID:	1813550

Jag har precis genomfört ett ganska omfattande arbete med skriva om den bakomliggande koden för fotoalbumet. Iom detta kan det smyga sig in buggar vilka jag hoppas ni rapporterar in till mig. Antingen via denna tråd eller via ett mail till admin@fiskesnack.com

Försök att beskriva eventuella buggar så bra det bara går då det underlättar rättningsprocessen. Använd gärna skärmbilder där ni även kan ringa in det som krånglar eller ser konstigt ut.

Menysystemet är inte helt klart. Jag kommer jobba med att migrera till det nya från det gamla här under dagen.

Har ni förslag på förbättringar?
    Önskemål om nya features?
    Klagomål kring något?

Diskutera gärna det nya fotoalbumet och menysystemet i denna tråd. Jag kommer jobba ganska aktivt med siten närmsta veckorna.

Ni hittar albumet på det vanliga stället dvs under http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/

Senast ändrad av Bergman; 2012-11-27, 11:37.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Är det helt annorlunda jämfört med startsidan så att det inte går att ha moduler som man kan välja att ha öppna och stängda? För just det med nya kommentarer från alla bilder där på högra sidan är inget jag värderar så högt. Annat är det med kommentarer på egna bilder och bilder som man själv fotograferat.

När man klickar in på ett foto så känns kommentarerna inte så tydliga som innan, en något större text på just kommentarerna kanske. Det är ju där man vill ( efter att ha tittat på fotot och läst informationen ) få fokus, att läsa igenom kommentarerna.

En annan liten undran jag haft länge är varför det är sånt utrymme på sidorna av fotot som inte används.
    Click image for larger version

Name:	fiskesnack.jpg
Views:	1
Size:	143,7 KB
ID:	1765232

Annars ser jag inga buggar i alla fall ännu.

Kommentera

Fotoalbumet är en fristående hemsnickrad produkt men använder sig av forumets login, header, meny och footer. Annars är det helt fristående så det går inte att använda samma funktionalitet som på förstasidan. Givetvis går det att koda något liknande men jag är tyvärr inte helt säker på hur man skall lagra informationen så det sparas undan på ett bra sätt.

Kanske skulle det funka att ha en inställning i sin profil som styr vad som skall visas i kommentarskolumnen? Du har kommentarer på dina egna bilder lite längre ned i samma kolumn men det kanske du såg?

Utrymmet vid sidan av fotona beror på att sidan anpassar sig en aning beroende på vilken upplösning man har. Kanske skall man fixera bredden men då kan användare med små/stora skärmar få lite problem också. Kan suga lite på den karamellen.

När det gäller bildkommentarerna som syns lite dåligt, jag håller med till fullo men jag vet inte vad som är bästa lösningen. Ska jag byta ut designen så den blir lik högerkolumnen med kommentarer? Jag funderade på att lägga bildkommentarerna i en egen kolumn istället för under bilden men då behöver jag minska bilderna vilket inte känns helt bra. Vad säger ni om saken?
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
      100 svar
      30 915 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Fiskefuralles  
      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
      13 svar
      1 596 visningar
      0 gillar