Problem med segladdad sida? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med segladdad sida?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med segladdad sida?

Jag har på senare tid märkt att Fiskesnack, till och från, är väldigt segladdad och skulle vilja få input från er gällande det. Ska försöka ta mig en titt på det inom de närmsta dagarna.

Har ni också detta problem? Hur ofta händer det? Hur länge sitter det i? Speciella tidpunker?

Tack på förhand
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Har upplevt det ett par gånger men inte så ofta att jag har kunnat uttyda något mönster. Brukar gå över på någon minut.

Kommentera

Senast för ca5min sedan och innan dess mest kvällar och ända fram mot midnatt, dagtid har jag svårt att säga något då jag inte kollar så mycket då.

Kollar FS via Google Chrome i en Win 8 dator, inte ovanligt att efter att det snurrat utan att något händer så kommer Error upp att sidan inte kan visas och ibland så kommer sidan upp efter att ha "laddat" under några minuter innan den är klar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
        Jag har på senare tid märkt att Fiskesnack, till och från, är väldigt segladdad och skulle vilja få input från er gällande det. Ska försöka ta mig en titt på det inom de närmsta dagarna.

Har ni också detta problem? Hur ofta händer det? Hur länge sitter det i? Speciella tidpunker?

Tack på förhand
        Hej Webmaistro;

Segladdad sida beror ofta på att nätet är överbelastat. Ibland kan orsaken vara att brukaren, liksom undertecknad, har en gammal omodern dator som är trög i sig själv ...

Tack vare Dig har vi en fenomenal fiskesite där vi kan framföra våra fisketips, synpunkter och önskemål...

Med vänlig fiskehälsning,
        Leif Engström
        Senast ändrad av Old Firehand; 2015-12-05, 14:25.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Webmaistro;

Segladdad sida beror ofta på att nätet är överbelastat. Ibland kan orsaken vara att brukaren, liksom jag själv, har en gammal omodern dator som är trög i själv...

Tack vare Dig har vi en fenomenal fiskesite där vi kan framföra våra fisketips, synpunkter och önskemål...

Med vänlig fiskehälsning,
          Leif Engström
          Så kan det absolut vara men i det här fallet tror jag det är något med själva servern. Eventuellt är det bloggimporten som buggar ibland. Både linan och servern har mycket kapacitet ledigt när jag sett att det hänt.

Kommentera

Nu sitter jag till 99,9% via tapatalk men där tycker jag absolut att det är bra segt ibland. Vid öppnande av tråd och sidbyte. För att se upplagda bilder kan jag få uppdatera sidan både en, två, o tre ggr.
            Annars, stor eloge för ditt kämpande med sidan bergman!

/Jocce

Kommentera

På mobilen (Android) med Chrome funkar det bra för mig men Chrome på pc'n beter sig konstigt när man gör inlägg och stannar av tills man uppdaterar sidan så kommer inläget fram.

Kommentera

Efter att jag lagt in mitt inlägg ovan så stod den och tuggade länge efter att jag skulle ladda upp startsidan för att gå vidare och när jag kom tillbaka nu så stod det att "sidan kunde inte hämtas Serverfel 500" så fick klicka på "Hämta igen" och då kom det igång, händer lite tätt som ofta på senare tid och samma meddelande.

Så låter som Du är på rätt spår med serverstrul hoppas Du inte behöver lägga för mycket av helgen på detta så familjen blir lidande.

Kommentera

Har nu gått igenom alla bloggar och har märkt att de som ligger på Blogspot segar lite mer än många andra och justerat intervallet till var fjärde timme istället för varje. Hittade också en mängd inaktiva bloggar som nu är inaktiverade i importen.

Jag hoppas detta hjälper men ni får gärna rapportera när ni upplever dessa problem med segladdad sida. Problemet kan bero på något annat.

Tack förresten för berömmet, jag gör mitt bästa med siten men det är lite svårt att hinna med när man både jobbar och är nybliven förälder. Jag jobbar på att hitta en lösning för att ge mer tid åt Fiskesnack och förhoppningsvis blir det mer fokus då. Bland annat hoppas jag på att kunna göra sidan mer mobilvänlig framöver
                  Senast ändrad av Bergman; 2015-12-05, 16:52.

Kommentera

Får tacka för den här posten..! Har börjat undra varför min dator plötsligt blivit så j-a trögstartad. Har FS som startsida på nätet och det har under en tid varit skitsegt och till och med hänt att jag fått felmeddelande att FS inte svarar.
                    På androidluren är det inga problem, bara här på datorn... Bra om det går att göra något åt. Vill inte ändra startsida, eftersom detta forum är där jag tillbringar största delen av min surftid.
                    Skit fiske!
                    Gösta

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 163 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    139 visningar
                    0 gillar