Sportfiskarna tar över Fiskesnack.com - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskarna tar över Fiskesnack.com

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sportfiskarna tar över Fiskesnack.com

Fiskesnack.com har sedan starten år 2002 vuxit till Sveriges största digitala mötesplats för sportfiskare med 25 000 engagerade besökare varje vecka. Mängder av sportfiskare har under åren knutit kontakter, ställt frågor och lärt sig tips och trix från mer erfarna fiskare. Med mer än 200 000 sidvisningar varje vecka har Fiskesnack.com blivit en inkörsport till ett livslångt intresse för sportfiskare i hela Sverige.

Sportfiskarna tar nu över Fiskesnack.com från grundaren Anders Bergman, som sedan 2012 också är anställd av Sportfiskarna som IT-ansvarig.

- Att Fiskesnack.com nu hamnar under Sportfiskarnas paraply känns väldigt bra och möjliggör att förvaltning och vidareutveckling kan ske kontinuerligt. Vi börjar direkt med att göra webbsidan mer mobilvänlig vilket har varit efterfrågat av användarna under en längre tid, säger Anders Bergman.

Fiskesnack.com drivs till stor del av användarna själva. Webbsidan består av olika moduler med forum, fotoalbum, artiklar, köp- och säljannonser och tävlingar. I forumet diskuteras precis allt som är sportfiskerelaterat. Varje vecka startas diskussioner om allt från flugbindning och betestillverkning till pimpel och fiskebåtar.

Sportfiske syns i dag i många sammanhang både på webben och i sociala medier, vilket har bidragit till den ökande populariteten.

- Sportfiskarna växer och organiserar i dag fler än 55 000 medlemmar. Sedan tidigare har vi Sveriges största fisketidning. Nu får vi även en digital mötesplats när vi tar över vad som kan kallas Sveriges största fiskeklubb, säger Anders Karlsson, Sportfiskarnas generalsekreterare.

Alla gamla Fiskesnackanvändare kommer inom kort att få en förbättrad upplevelse och nya nyfikna sportfiskare kommer lätt att kunna starta diskussioner, lägga upp foton och registrera sig som användare. Fiskeklubbar och medlemmar i Sportfiskarna kan se fram emot ett forum för spännande diskussioner.

*Besöksstatistiken är medelvärden för vecka 1 - 49 under 2015 och har mätts med Google Analytics och publiceras publikt på SIS-index.se
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Bergman; 2015-12-17, 07:42.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Jätte kul för oss på Fiskesnack tycker jag att Sportfiskarna fått upp ögonen för denna guldvärda sida .

Stort tack Bergman O. C:O som gjort denna sida möjlig!

Många timmar av läsning, problem lösning och att hjälpa andra har jag gjort på denna sida sen jag vart medlem.

Extra kul är att man får vara med fast man är/bor utlänning/utomlands .
    Senast ändrad av trigger; 2015-12-17, 08:30.

Kommentera

Önskar lycka till med sidan! Tycker Anders jobb med Fiskesnack varit ovärderligt för det svenska sportfisket, hoppas Fiskesnack blir en ännu bättre sida i och med detta!

Kommentera

Kommer sajten fortsätta att vara reklamfinansierad på samma sätt när sportfiskarna driver den?

Kommentera

Spännande!
          Det känns som att Sportfiskarna är i ett offensivt och växande läge nu:-) inte bara iom detta med Fiskesnack utan också när det gäller samarbete med de stora tävlingarna St:Anna Pike Open, 24 h gäddan osv.
          Detta med medlemskrav på vissa tävlingar är också positivt och jag hoppas det bidrar till fler medlemmar och fler och högre röster vad gäller fiskevård osv.
          //C
          http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Vert Visa inlägg
            Kommer sajten fortsätta att vara reklamfinansierad på samma sätt när sportfiskarna driver den?
            Ja, det kan man fråga sig.

Idag är denna sajten en av få där jag har Adblock avstängt, av rimliga anledningar.
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Jag har lite blandade känslor - de positiva överväger dock.

Sportfiskarna + Fiskesnack innebär att det breda samlade sportfisket i Sverige kan bli en ännu större kraft. Inte minst som lobbygrupp.

Men det finns alltid en tjusning och autenticitet i självständigheten, vilken nu delvis går förlorad.

All lycka och välgång, Bergman! Tack för det enorma arbete du lagt ner på forumet och oss fiskesnackare.

Jag hoppas att du på ett eller annat sätt kommer fortsätta vara en del av Fiskesnack.
              Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2015-12-17, 09:49.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
                Jätte kul för oss på Fiskesnack tycker jag att Sportfiskarna fått upp ögonen för denna guldvärda sida .

Stort tack Bergman O. C:O som gjort denna sida möjlig!

Många timmar av läsning, problem lösning och att hjälpa andra har jag gjort på denna sida sen jag vart medlem.

Extra kul är att man får vara med fast man är/bor utlänning/utomlands .
                Tack för de fina orden, det är bara extra kul när personer som bor utanför Sveriges gränser är med och diskuterar

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                Önskar lycka till med sidan! Tycker Anders jobb med Fiskesnack varit ovärderligt för det svenska sportfisket, hoppas Fiskesnack blir en ännu bättre sida i och med detta!
                Tack Tobbe! Sidan kommer bli bättre framöver. Vi börjar som sagt med att göra siten mer mobilvänlig och sedan finns det många idéer som väntar på att förverkligas.

Ursprungligen postat av Vert Visa inlägg
                Ja, delvis får man nog säga. Sportfiskarna är ju en ideell organisation så reklampengarna kommer gå både till Fiskesnack.com och även till Sportfiskarnas övriga aktiviteter. De kommer mao gynna sportfisket på många sätt.

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
                Spännande!
                Det känns som att Sportfiskarna är i ett offensivt och växande läge nu:-) inte bara iom detta med Fiskesnack utan också när det gäller samarbete med de stora tävlingarna St:Anna Pike Open, 24 h gäddan osv.
                Detta med medlemskrav på vissa tävlingar är också positivt och jag hoppas det bidrar till fler medlemmar och fler och högre röster vad gäller fiskevård osv.
                //C
                Tumme upp! Jo det går riktigt bra för sportfiskarna nu och vi arbetar i medvind så det är riktigt skoj

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                Ja, det kan man fråga sig.

Idag är denna sajten en av få där jag har Adblock avstängt, av rimliga anledningar.
                Se ovan

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                  Jag har lite blandade känslor - de positiva överväger dock.

Sportfiskarna + Fiskesnack innebär att det breda samlade sportfisket i Sverige kan bli en ännu större kraft. Inte minst som lobbygrupp.

Men det finns alltid en tjusning och autenticitet i självständigheten, vilken nu delvis går förlorad.

All lycka och välgång, Bergman! Tack för det enorma arbete du lagt ner på forumet och oss fiskesnackare.

Jag hoppas att du på ett eller annat sätt kommer fortsätta vara en del av Fiskesnack.
                  Tack för inlägget! Fiskesnack kommer vara en av mina arbetsuppgifter på Sportfiskarna så jag kommer vara väldigt delaktig i vad som händer med sidan framöver.

Fiskesnack skall fortsätta vara Fiskesnack men nu med bättre möjlighet till vidareutveckling och andra roliga saker.

Kommentera

Bergman, nu känner jag mig trygg!
                    Skönt att du fortsätter att vara kapten på skutan.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 140 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    139 visningar
                    0 gillar