Sökes: Två ansvariga för ungdom och integration - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sökes: Två ansvariga för ungdom och integration

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sökes: Två ansvariga för ungdom och integration

Sportfiskarna söker nu två regionalt ansvariga för förbundets ungdoms- och integrationsarbete.

Tjänsterna är projektanställningar på heltid under två år med goda möjligheter till förlängning. En av tjänsterna är förlagd till Sportfiskarnas huvudkontor i Stockholm och en till regionkontoret i Malmö. Sista ansökningsdag är 17 januari 2016 och tillträde är i början av 2016.

Om tjänsterna
    En av Sportfiskarnas kärnverksamheter är främjandet av barns och ungas fiske. Sportfiskarna växer och inrättar nu två nya tjänster vid kontoren i Stockholm och Malmö med uppgift att få fler barn och ungdomar att fiska och att höja elevers kunskaper i de naturvetenskapliga ämnena.

Du kommer i rollen som regionalt ungdoms- och integrationsansvarig bland annat att:
    Planera för och ta emot skolklasser vid tätortsnära vattendrag för att tillsammans med eleverna utföra praktisk fiske- och vattenvård.
    Ansvara för planering och genomförande av en omfattande lovverksamhet med fiske och fiskevård i fokus.
    Koordinera arbetet med att erbjuda fiske för fler målgrupper, bland annat nyanlända ungdomar.

Arbetet sker såväl vid skrivbordet som ute i fält. En central del av arbetet är att etablera och underhålla kontakter med skolor och social- och fritidsförvaltningar. Du samverkar med kommuner och andra organisationer för att utveckla sportfiske som medel för integration. Det blir också din uppgift att stötta verksamheten i fiskeklubbar och distrikt. Du förväntas söka nya projekt för att öka möjligheterna till sportfiske i regionen och du representerar Sportfiskarna i arbetsgrupper och intressepolitik regionalt. Du har budgetansvar och arbetar såväl självständigt som tillsammans med kollegor för att nå högt satta mål. Du ingår i förbundets främjandegrupp och rapporterar till chefen för främjandefrågor i Stockholm. Tjänsten förutsätter visst resande och ibland arbetar du kväll och helg.

Läs hela platsannonsen med detaljerad info om ansökan här.
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Bergman; 2016-01-11, 12:48.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Skulle va ett perfekt jobb för mig om jag haft Körkort :-) Jobbat med ungdomar i över 20 år och är Fisketok :-)
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Skulle va drömmen för en sketen hissmontör

Kommentera

Hade man bara bott nära tjänsten, inte redan haft full sysselsättning och kunnat flytande arabiska så hade det nog varit skoj.
        Alumacraft så klart!

Kommentera

Har ni råd med mig?

Kommentera

Det låter som en väldigt inspirerande tjänst som jag gärna sökt om jag inte trivts så bra som jag gör på min nuvarande arbetsplats.

Då jag indirekt arbetar med nyanlända ungdomar så kommer jag se till att projektledaren initierar aktiviteter för nämnda grupp i Helsingborg.

Sportfisket är ett ypperligt tillfälle för integration (språkligt och socialt) - inget förenar människor mer än ett gemensamt intresse.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
            94 svar
            29 135 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Classe69  
            Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
            0 svar
            139 visningar
            0 gillar