Ny funktion på Fiskesnack, Event kalender - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny funktion på Fiskesnack, Event kalender

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny funktion på Fiskesnack, Event kalender

Hej
    Det här riktar sig väl till Bergman som håller i bitarna här på forumet, men även till alla er som är medlemmar här.
    I tråden om Lakefiske runt Järfälla samlade vi ett gäng och åkte ut med siktet ställt på lake, under passet diskuterades det lite kring den funktion jag här tänker ge förslag på nämligen en "Event kalender".
    Tanken bakom det hela är att många säkert, likt oss, diskuterar i trådar och skapar/ planerar olika turer tillsammans, men det är många trådar i rörelse och det är svårt att se vad som är i görningen för tillfället vad gäller planerade, öppna, turer tillsammans med andra forumsmedlemmar.
    Jag tänker mig en "Event" flik varvid man trycker på denna så får man upp en kalender som man kan bläddra genom.
    Man kan sedan klicka på ett datum och välja, skapa event där man anger tid, plats, tänkt fiske mm samt ser anmälda deltagare. Detta event skall även kunna länkas/ skapas till en tråd för ev mer information / diskussion samt kunna sorteras på ex landskap eller avstånd från specificerad stad för att enkelt kunna se vad som händer nära mig.
    I kalender dyker det sedan upp eventet, namn på eventet och i vilket landskap det hålls.
    Där i kan man sedan klicka in sig, och om det verkar intressant även klicka i anmäl mig.
    Jag tror och hoppas att många av er andra här också skulle tycka att detta medför ett betydligt smidigare sätt att skapa gemensamma fisketurer med varandra.
    Jag och garanterat Bergman om inte annat vill väldigt gärna höra vad ni tycker om något sånt här? Jag vill inte lägga en massa jobb på Bergmans bord men ett gemensamt "hell yes" eller ett "hell noooo" om att införa det i framtiden vore klart trevligt.
    Skitfiske och tack på förhand mvh Kenta
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Det finns väl redan?

http://www.fiskesnack.com/forum/calendar.php "Lägg till en ny händelse"

Kommentera

Hejsan
      Tack för svar, den har jag, liksom flera missat helt tyvärr.
      Men funktionen i grund verkar ju då finnas men bör lyftas fram och förfinas.
      Även fast du länkar så har jag svårt att hitta kalendern från startsidan ex. Samt att det känns som den saknar lite.
      Senast ändrad av kenta_85; 2016-02-06, 16:14.
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Jo den är lite svår att finna. Klicka på Forum fliken så hamnar den under Köp&Sälj fliken.

Ett "Hell yeah" från min sida iaf

Kommentera

Kalendern finns som modul i den vänstra kolumnen på startsidan. Tyvärr är den lite undanskymd så jag ska försöka exponera den bättre när nya startsidan lanseras. Ni får gärna lägga upp olika typer av event i kalendern så länge
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Varför inte klicka på Start fliken och sedan på rubriken kommande händelser till vänster bland alla andra nyttiga länkar och rubriker till olika forumfunktioner på FS så finns det Ni önskar redan och hur lätt som helt att hitta ;-)

Kommentera

Hej
              Låter bra Bergman,
              Rospigg, du får ursäkta med jag kan inte säga att jag hittar det direkt. I de få web-konstruktionskurser jag läst genom åren så finns det en gemensam nämnare som etsat sig fast.
              Om du inte inom 30sek kan hitta det du söker på en sida så har sidan tyvärr misslyckats förmedla informationen på ett korrekt sätt.
              Mitt förslag är därför fortfarande att lyfta samt kanske även addera in funktion i den befintliga kalendern till en flik i det "primär" fältet. Rätta mig om ni tycker jag har fel men det är så jag känner hur som helst.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85 Visa inlägg
                Hej
                Låter bra Bergman,
                Rospigg, du får ursäkta med jag kan inte säga att jag hittar det direkt. I de få web-konstruktionskurser jag läst genom åren så finns det en gemensam nämnare som etsat sig fast.
                Om du inte inom 30sek kan hitta det du söker på en sida så har sidan tyvärr misslyckats förmedla informationen på ett korrekt sätt.
                Mitt förslag är därför fortfarande att lyfta samt kanske även addera in funktion i den befintliga kalendern till en flik i det "primär" fältet. Rätta mig om ni tycker jag har fel men det är så jag känner hur som helst.
                HeHe helt Ok och jag håller med om att det ska gå snabbt att hitta det man söker på en sida och visst kan en sådan funktion ha en mera framträdande plats om det är något som efterfrågas och används vilket det ju verkar göra nu, själv har jag aldrig använt den eller saknat den men vetat att den finns och var så vi är olika som personer vilket är precis som det ska.

Tror säkert Bergman snickrar ihop en bra lösning framöver.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                94 svar
                29 116 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Classe69  
                Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                0 svar
                138 visningar
                0 gillar